در سال جدید تحولی مثبت در زندگیتان ایجاد کنید

همه ما اول فروردین ماه با دلی پر از امید و آرزو برای سال جدید از خواب بیدار می شویم؛ فکر کردن به یک شروع جدید و زندگی نو، واقعا هیجان بر انگیز است. اما به اواسط ماه که می رسیم، اکثر افراد، به روال سابق زندگی شان در سال گذشته بر گشته اند و انگار نه انگار که می خواستند سال جدید، متفاوت از سال گذشته برایشان باشد. خود من هم سال های سال با این مساله رو برو بودم تا اینکه بالاخره توانستم با در پیش گرفتن دو روش زیر، به اهدافم دست پیدا کنم.

1. پایین آوردن استاندارد هایتان

احتمالا شما هم پوستر های انگیزشی را که در شرکت ها نصب می کنند دیده اید و با شعار هایی همچون خودتان را مانند یک صخره نورد به چالش بکشید یا به خودتان همچون دونده ماراتون اعتماد و باور داشته باشید آشنا هستید. من واقعا از آن پوستر ها بدم می آید. من را ۸ ساعت در روز در یک اتاق فسقلی محبوس می کنند و آن وقت از من می خواهند تا همانند آنها، در همه کار هایم، عالی و فوق العاده باشم. اصلا آیا آنها هم مانند من در یک اتاق بسته گیر کرده اند؟ چرا من را با آنها مقایسه می کنند؟

18 تغییر کوچک که می توانند روزتان را هیجان انگیزتر کنند
بخوانید

می دانید مشکل در کجاست؟ منابع انسانی شرکت معتقد است که این پوستر ها می توانند احساس خوبی در کارمندان ایجاد کنند؛ در حالی که در عمل، آنها نمی توانند اقدامات عملی به منظور رسیدن به موفقیت را به شما نشان دهند؛ می دانید چرا؟ چون هیچ ارتباط مستقیمی با کار شما ندارند. شما چطور می توانید با فردی که از کوه اورست بالا رفته است ارتباط برقرار کنید در حالی که خودتان در اتاقتان محبوس شده اید و در کنار شوفاژ، می خواهید گزارشتان را بنویسید؟

در حقیقت، کلید موفقیت در بلند مدت و رسیدن به اهدافتان بر خلاف این پوسترها و شعارهایشان است. استانداردتان را پایین بیاورید. ایده آل گرایی و کمال گرایی بس است. دیگر به موفقیت در مسابقات المپیک فکر نکنید و به کاری فکر کنید که همین الان با شرایط کنونی تان می توانید به نحو عالی انجام دهید و یک قدم به هدف عالیتان نزدیک تر شوید.

به یکباره ترک کردن سیگار فکر نکنید؛ به جای آن، سعی کنید تا قبل از ساعت ناهارتان، فقط یک نخ سیگار بکشید. وقتی که دیدید ادامه شرایط برایتان آسان تر شده است، می توانید همان یک نخ سیگار را هم کنار بگذارید و کم کم، بدون ترس و درد، به کل سیگار کشیدن را ترک کنید. در واقع، شما در هر روز با یک چالش خرد روبرو هستید و آن را در ذهنتان به تصویر خواهید کشید. این کار باعث می شود استرس و فشار زیادی از رویتان برداشته شود. انرژی مثبتی که از این موفقیت های کوچک آزاد می شود شما را به جلو می راند و در درازمدت شما را قدم به قدم به هدفتان نزدیک تر خواهد ساخت.

ارتقای اهداف تان را بیاموزید و به خودتان باور داشته باشید
بخوانید

2. تظاهر به فرد دیگری بودن

شما، وقتی که به هدفتان برسید، فرد دیگری، در مقایسه با آنچه که اکنون هستید، خواهید بود. می دانید چرا هدفتان تا این حد برایتان چالش زاست؟ چون شما، هنوز همان فرد قدیمی هستید و سعی دارید که در قالب جدیدتان ورود کنید. در این راه، با ترس، عدم قطعیت و بی تجربگی مواجه خواهید بود که مسیر پیش رویتان را تار می کنند.

یکی از راه های تبدیل شدن به خود جدیدتان، این است که تظاهر کنید تبدیل به آن فرد جدید شده اید. خودتان را در ذهنتان ببینید که در سال جدید، تبدیل به آن فرد شده اید و هویتتان عوض شده است؛ شما اکنون فردی سالم، دانشجوی کالج، صاحب یک بیزنس موفق، هنرمند، نوسینده، فعال مدنی یا هر چیزی که دلتان می خواهد هستید.

با اینکه ممکن است شما نتوانید خودتان را از روی مبل تکان بدهید و در محوطه اطراف ساختمان، دوری بزنید، اما یک فرد سالم، سر حال و خوش اندام، بدون هیچ مشکلی به راحتی این کار را انجام می دهد. وقتی که سعی می کنید تا هویتتان را از یک فرد تنبل بی تحرک که فقط جلوی تلویزیون لم می دهد و تلویزیون نگاه می کند به فرد خوش اندام و سالم و با انگیزه، تغییر دهید و ذهنیت قدیمیتان را به چالش می کشید، به مراتب تاثیرات مثبت بیشتری در مقایسه با فردی که فکر می کند ورزش برای بقیه است، می گیرید.

چگونه معمار و قهرمان زندگی خود باشیم(2)
بخوانید

یک نویسنده، هر روز می نویسید، هنرمند، نقاشی می کشد و مبدع، دست به ابتکار می زند. وقتی که به لحاظ ذهنی تبدیل به کسی می شوید که می خواهید، انجام اقدامات ضروری و خاص آن هویت، برایتان آسان تر خواهد شد. با گذر زمان و استمرار این تفکر، کم کم در آن شخصیت ذوب می شوید و به واقع،‌ همانی می شوید که می خواهید. پس با خودتان تصمیم بگیرید که برای امسال، یادتان باشد که داشتن طرز فکر مناسب و درست شانس شما برای رسیدن به اهدافتان را افزایش خواهد داد.

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه