داستان موفقیت بریتیش ایرلاین با تمرکز بر روی تجارت الکترونیک

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرلاین (British Airways) ایرلاینی متعلق به بریتانیاست که در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد. دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر هاموندوورتس بریتانیا قرار دارد. فرودگاه های هیترو لندن (London Heathrow Airport) و فرودگاه گاتویک لندن (Gatwick Airport) به عنوان قطب اصلی بریتیش ایرویز فعالیت می کنند.

کابین‌ های مجلل و زیبای فرست کلاس بریتیش ایرویز می ‌تواند کاربری های بسیار زیادی داشته باشد؛ این کابین ها هم می توانند اتاق خواب باشند و هم اتاق کار. مسافرینی که پرواز های آخر شب دارند می ‌توانند در رستوران ‌های مجلل فرودگاه قبل از پرواز شام بخورند تا بتوانند در زمان سفر وقت بیشتری برای خوابیدن داشته باشند. شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز در تلاش است تا بهترین و موفق ‌ترین شرکت هواپیمایی دنیا و ایرلاین های لوکس جهان باشد و در رسیدن به این امر بیشترین راه های مسیر را رفته است.

هواپیمایی بریتیش ایرلاین (British Airways) بزرگ ترین ایرلاین در بریتانیا از نظر تعداد ناوگان و یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین ایرلاین های دنیا به شمار می رود. این ایرلاین مشهور با ناوگان ۳۰۶ فروند هواپیما شبکه پروازی گسترده ای دارد و روزانه به ۱۸۳ مقصد در سرتاسر دنیا پرواز مستقیم دارد. این شرکت هواپیمایی به دلیل امنیت پرواز و کیفیت خدمات همیشه زبانزد خاص و عام بوده و بسیاری از افراد در هنگام سفر سعی می کنند بلیط هواپیمای بریتیش ایرویز را تهیه کنند.

5 روش مهم و کارآمد برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ
بخوانید

The success story of British Airlines with a focus on e-commerce

در سال ‎هایی نه چندان دور، رزرو بخش عمده ‏ای از پرواز های بریتیش ایرلاین به روش تلفنی و یا از طریق آژانس‏ های مسافرتی صورت می گرفت. بعد ها بریتیش ایرلاین بلیط الکترونیکی را به عنوان جایگزین رزرو‏ های سنتی معرفی نمود که چاپ اسناد و مدارک مسافران را مقدور می ساخت. دیری نپایید که این روش نیز رنگ کهنگی گرفت و اقبال به سفرهای به اصطلاح «بدون کاغذ» افزایش یافت. به این ترتیب کافی بود تا مسافران کارت اعتباری خود را در یک دستگاه بلیت خوان قرار می‏ دادند و یا کد رزرو اختصاصی خود را به اطلاع عوامل می رساندند تا صندلی و کارت پرواز به آنها اختصاص یابد. امروزه نحوه دسترسی به کارت سوار شدن نیز تغییر کرده است؛ زیرا تعداد مسافرانی که بارکد رزرو را به سادگی روی گوشی‏ های هوشمند خود دانلود می‏ کنند تا در امنیت فرودگاه برای انجام تراکنش های بدون کاغذ و شبانه‏ روزی اسکن شود، در حال افزایش است.

به موجب تصمیم اساسی بریتیش ایرلاین در اواخر سال 2003، رزرو تلفنی 24 ساعته آن متوقف گردید. تصمیم او بر کاستن از تعداد مراکز تماس اگر چه تا حدودی با استراتژی صرفه‎ جویی در هزینه مرتبط بود، رشد خدمات رزرواسیون را به طریق الکترونیکی نوید می داد. بریتیش ایرلاین مدعی بود: «اگر شما رزرو خود از طریق تلفن انجام دهید، به ازای هر مسافر متحمل 15 پوند هزینه خدمات آفلاین می‏ شوید». در نتیجه بریتیش ایرلاین مشتریانی را که پیشتر رزرو را با شماره‏ گیری 08708507850 انجام می دادند، به عملیات مبتنی بر وب سوق داد. مسافرانی که مایل به رزرو شبانه بودند، اگرچه دیگر نمی‏ توانستند به صورت تلفنی با عوامل ارتباط با مشتری صحبت کنند؛ اما قادر شدند تا به صورت آنلاین و طی 24 ساعت شبانه روز، عمل رزرو را انجام و یا تغییرات لازم را در آن صورت دهند.

چکیده کتاب شکست مدیریت ریسک نوشته داگلاس دابلیو (2)
بخوانید

تحقیقات بازاریابی قبل از افتتاح «هیترو ترمینال 5»، مرکز جدید بریتیش ایرلاین، به ایجاد یک تجربه ی مسافرتی بسیار متفاوت با تعداد زیادی از کیوسک ‏های سلف چک، نقاط ترخیص ساک و صف‏ های اندک، در باجه‏ های تحویل به سبک قدیمی انجامید. وب سایت بریتیش ایرلاین پیشنهاد های ویژه خود را، مبنی بر پشتیبانی از مشتری و ارائه اطلاعات لازم ‏برای کاربران، با تمرکز بر موارد زیر اظهار می دارد:

  • پرواز ها و تعطیلات
  • مدیریت رزرو های من
  • اطلاعات
  • باشگاه اجرایی

تمرکز اصلی صفحه آغازین وب سایت، فراهم کردن امکان دسترسی سریع به شبکه و جدول زمانی بریتیش ایرلاین روی یک سیستم منو (Menu) محور می باشد. گزینه «ایجاد سفر»، کاربران را قادر می‏ سازد تا مسیر، زمان مناسب، قیمت و در دسترس بودن صندلی را در چند ثانیه بررسی کرده یا رزرو تایید شده را در کمتر از یک دقیقه به ثبت رسانند. این شرکت همچنین مجموعه ‏ای از خدمات تلفن همراه مرتبط با جداول زمانی، رزرو و بررسی ورود، راه ‏اندازی، تجارت الکترونیک و تلفن همراه، به عنوان کانالی جامع به روی بازار استقبال کرده است.

یکی از رسالت های مهم آکادمی بازار توسعه علم به روز کسب و کار در بین افراد جویای آن است. به همین عت آکادمی بازار علاوه بر انتشار  روزانه مقالات مرتبط با کسب و کار در وبسایت خود و همچنین برگزاری کلاس ها و کارگاه هایی مفید، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می کند، که در آن استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در حوزه کسب و کار، فروش و بازاریابی، در مورد خصوصیات مشترک و منحصر به فرد انسان های موفق و کارآفرین جهان برای شما سخنرانی انگیزشی خواهند داشت. کافی است برای شرکت در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه