جمع آوری ایمیل استراتژی مناسب برای یک فروشگاه اینترنتی

همیشه یکی از دغدغه های اصلی یک کسب و کار آنلاین، تعداد مشتریانش و دوره عمر مربوط به آنها بوده، در قدم اول چالش اصلی جذب مشتری و در درجه دوم نگهداری و حفظ آن مشتری است که می‌تواند انرژی و زمان زیادی را از یک کسب‌ و‌ کار آنلاین بگیرد. همانطور که گفتیم بیشتر منظور ما ایمیل مارکتینگ است و در این مقاله می خواهیم به اهمیت این موضوع برای ارتقا امر فروش در یک فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم. این که چطور می توانیم ایمیل های معتبری جمع آوری نمائیم و چه جذابیتی برای کاربر ایجاد کنیم تا با میل و رغبت خودش ایمیل را ثبت کند.

ممکن است شما ترافیک وب سایتی که در حال حاضر در اختیار دارید بعدا نداشته باشید یا تعداد فالوور هایی که دارید را در آینده به هر دلیلی از دست بدهید اما ایمیل ها همچنان هستند و مهم ترین دارایی یک کسب و کار آنلاین می باشند.

یکی از راهکار هایی که بارها آن را مورد آزمایش قرار دادیم، اجرای کمپین‌ هایی برای پیدا کردن مشتریان جدید بود این کمپین ها اصطلاحا با نام Lead Generator در حوزه بازاریابی دیجیتالی شناخته می‌ شوند. ساز و کار اصلی این کمپین ها، بوسیله دریافت اطلاعات مشخصی از کاربران هدف و مشتریان بالقوه آغاز می‌ شود و در ادامه سعی می‌ شود که با ارسال محتوای درست به این افراد، آنها را به استفاده از محصولات و سرویس‌ های مورد نظر ترغیب کرد. به بیان ساده‌تر سعی می‌ کنیم از افرادی که ما را نمی‌ شناسند، مشتریان بالفعل و وفاداری بسازیم.

5 سوالی که باید پیش از اتخاذ هر تصمیمی از خودتان بپرسید
بخوانید

فرآیند کار

فروشگاه اینترنتی پاز که در زمینه فروش اینترنتی محصولات صوتی و تصویری اتومبیل و خانه فعالیت دارد، با در نظر گرفتن موارد بالا، تصمیم گرفت تا کمپین‌ های تبلیغاتی خود را با استراتژی جمع آوری ایمیل شروع کند، در این کمپین بنر و صفحه فرود (Landing Page) همگی در راستای یک هدف طراحی شده بودند و آن هدف هم گرفتن ایمیل افراد علاقمند به محصولات پاز بود.

E-mail marketing strategy suitable for an online store

در بنرهایی که برای این کمپین طراحی شد، دو موضوع اصلی مورد بررسی و ارائه قرار گرفت:

  • محصولات پاز در چه دسته بندی موجود هستند
  • کاربران با ارائه ایمیل خود به پاز، دارای چه امتیازی می‌ شوند (فلش مموری به عنوان اشانتیون)

در این دسته از کمپین ها، همیشه نیاز به یک عامل ترغیب کننده جهت افزایش نرخ تبدیل احساس می‌ شود؛ فروشگاه اینترنتی پاز این عامل را به این صورت در نظر گرفت که کاربرانی که ایمیل خود را در این کمپین وارد می‌ کنند، روی خرید خود یک فلش مموری به عنوان هدیه دریافت کنند.

با رعایت نکته اول، ما قصد داشتیم که بیشتر افرادی که به محصولات صوتی و تصویری علاقمند هستند را مورد هدف قرار دهیم و آنها را بیشتر با این کمپین درگیر نمائیم. نکته ی دیگری که بسیار حائز اهمیت است، نیز ارائه دلیلی بود به کاربران که چرا باید بر روی بنر کلیک کنند و چه چیزی را می بایست بررسی کنند.

عوامل موثر بر انگیزه کارکنان در یک سازمان و راهکار های افزایش آن
بخوانید

در مرحله ی بعد، کاربران وارد صفحه ی فرود این کمپین می شوند و در این صفحه اطلاعات مختصر اما مفیدی را در رابطه با فروشگاه اینترنتی پاز دریافت می کنند، می توانند به کانال تلگرام دسترسی داشته باشند و در اصلی ترین قسمت، ایمیل خود را ثبت کنند.

 Landing Page

یکی از مهمترین نکات در کمپین‌های CPC، مانیتورینگ و تحلیل روز به روز کمپین است، فروشگاه اینترنتی پاز با کمک و مشاوره اینتورک این امر را به نحو احسن به مرحله اجرا رساند و با قرار دادن UTM بر لینک بنر های خود و قرار دادن کد گوگل آنالتیکس در لندینگ پیج این کمپین توانست با چشمانی باز وضعیت این کمپین را بررسی کرده و با تعامل با تیم اینتورک به بهبود نتایج این کمپین بپردازد، نتایج حاصله از این کمپین ۳۰ روزه به صورت زیر است:

  • دریافت ۳۰۰ ایمیل
  • جذب ۱۰۰ فالور اینستاگرام
  • جذب ۵۵ عضو تلگرام
  • ثبت ۳۰ فاکتور فروش
  • جذب ۲۵ کاربر جدید و ثبت نام شده
  • کاهش ۵۰ درصدی رتبه الکسا از رتبه ی ۱۳٫۷۵۰ به رتبه ی ۶٫۴۰۰

مثال معروفی در زبان فارسی وجود دارد که می‌گوید “با یک تیر چند هدف را بزنیم”، همانطور که می‌بینیم در کمپین های CPC با انتخاب استراتژی درست و استفاده از ابزار های کارآمد می‌ شود که با یک تیر به چند هدف دست پیدا کرد!

در سال جدید تحولی مثبت در زندگیتان ایجاد کنید
بخوانید

ثبت ديدگاه