تکنیک های هم راستا کردن استراتژی و فروش

قبل از  افتتاح  کسب و کار خود، باید استراتژی های بازاریابی و فروش در کسب و کارتان را تدوین نمایید. برنامه استراتژی و فروش در کنار اینکه شما را مجبور می‌کند که تمامی ویژگی های کسب و کار خود را از جمله موضوعات مالی، بازار، محصول و …  مورد توجه قرار دهید، شما را مجبور می‌کند راه کسب سود تجارت خود را شناسایی کنید و در مسیر درست گام بردارید. معمولا تمرکز خیلی زیاد بر تولید کالا و خدمات باعث فراموش کردن اهمیت وجود مشتریان می شود. هم راستا کردن استراتژی و فروش روشی موثر برای یافتن مشتریان و راه فروش به آنها است.سعی و تلاش تعداد زیادی از مدیران فروش و فروشندگان بر مبنای افزایش سود فروش و همچنین جذب کردن مشتریان بیشتر می باشد. برای رسیدن به این هدف ترفندها و تکنیک های مختلفی از جمله مواردی که در این مقاله بیان می شود وجود دارد؛ و تعدادی از این ترفندها بر اساس احترام گذاشتن به مشتری ها می باشد؛ زیرا مشتری، ارزشمندترین سرمایه هر کسب و کار و شرکتی است و با احترام گذاشتن به مشتریان‌ نه تنها آنان به مشتری هایی وفادار و خوب، بلکه به تبلیغ کنندگان عالی برای معرفی نام تجاری محصولات و خدمات‌ شما تبدیل می گردند. در ادامه تکنیک های هم راستا کردن استراتژی و فروش را بیان می کنیم.

10ویژگی که شما را تبدیل به یک فروشنده موفق می کند
بخوانید

1_ بررسی چگونگی تاثیرگذاری عوامل بیرونی

در ابتدا باید متوجه بشوید که عوامل بیرونی چگونه بر روی تجارت شما تأثیر گذار هستند. این عوامل، شامل صنعتی که در آن رقابت می‌کنید، بخشی از داد و سِتَدی که در آن فعالیت دارید و ماهیت مصرف کننده‌ها و حساب‌ها در این بخش ها است. با آکادمی بازار در ادامه همراه باشید تا نکات موثر را به طور کامل بیاموزید. افزایش یافتن و یا از بین رفتن ارزش هر کسب و کاری، در داخل محل فروش اتفاق می افتد. نه در داخل اتاق کنفرانس یا جلسات تایین استراتژی.

تکنیک فروش

2_ مشخص کردن وظایف فروش در بعد داخلی

پس از بررسی عوامل خارجی، وظایف فروش ضروری را مشخص کنید. کارمندان فروش شما باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا ارزش را افزایش بدهند، و به همان اندازه با اهمیت است که این ارزش را با چه روشی به مشتری انتقال بدهند؟ به‌طرز شگفت‌ آوری تنها تعداد کمی شرکت وجود دارند که پاسخ این سؤال را با هر ویژگی‌ ای می‌دانند. اساسأ، اکثر آن ها به تیم فروش خود میگویند که به سمت جلو حرکت کنند و تکثیر کنند. یعنی، محصولاتشان را به هرکسی که با قیمت تایین شده موافقت می کند بفروشند. شرکتی که این روند را درپیش می‌گیرد، ممکن است نسبتا از پس بسیاری از کارها به خوبی بر بیاید، ولی در هیچ کاری عالی نیست. ذاتِ استراتژی دقیقاً معکوس است؛ عالی بودن در کارهای خاصی که رقیب‌ های شما مثل شما توانایی انجام ن را ندارند.

نقل قول‌های شری رامانا ماهارشی معلم معنوی هند در مورد ذهن و آگاهی
بخوانید

3_ اطمینان حاصل کردن از انجام وظایف

شما باید اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما، در پشتیبانی از وظیفه‌ ای که مشخص کردید رفتار کنند. برای اینکار باید این موارد را درنظر داشته باشید؛

_افراد توانمند را استخدام کنید و آموزش‌های مورد نیاز را به آنها بدهید. زمانی که وظایف مشخص باشد، آموزش میتواند نتایج سریع و بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

_مطمئن شوید که مدیر فروش شما بررسی عملکرد هارا جدی بگیرد و رفتار دلخواهتان را به وسیله گفت و گو مداوم تقویت کنید. حتی بهترین برنامه محرک هم بدون حمایت بقیه افراد سازمان نمی تواند رفتارها را به دلخواه شما تغییر دهد.

_قدم آخر برای هم راستا کردن استراتژی و فروش درک این موضوع است که در نهایت این مسئله وظیفه راهور هاست. با تیم راهوری خود گفت و گو و همکاری کنید و از آن ها بخواهید در این زمینه اطلاعات جمع کنند. اگر مدیر ارشد اجرایی شما مدت هاست که با مشتری ها صحبت نکرده است، او را مجبور کنید تا با مردم درمورد محصول شما صحبت کند. و به این موضوع پی ببرد که چه اشخاصی خریدار او هستند؟ چرا؟ یا چرا نه؟ نظر آن ها درمورد این موضوع چیست؟. تعداد زیادی از استراتژی ها به دلیل اجرای ضعیف شکت می خورند. شانس خود را برای یک اجرای موفق به وسیله هم راستا سازی استراتژی و فروش بالا ببرید. این کار را با ارتباط دادن اهدافتان با آن چیزی که واقعا در کار اتفاق می افتد انجام دهید. به خاطر داشته باشید هیچگاه از پشت میز کار به دنیا مخصوصا به دنیای فروشندگی نگاه نکنید.

اگر تا کنون مسئولیت مدیر فروش را برعهده گرفته باشید، مطمئنا از سختی و دشواری فرآیند فروش محصولات اطلاع دارید. هر چند فراگیری تکنیک‌های هم راستا کردن استراتژی و فروش یکی از روش های افزایش فروش است. اما برای موفقیت در فروش باید از اصول روانشناسی و روش‌های جلب نظر مشتری نیز آگاهی کامل داشته باشید. استفاده از تکنیک فروش مناسب در شرایط مختلف یکی از اصول بنیادی در بخش مدیریت فروش است. در این راستا آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند تا با شرکت در سمینارهای بزرگ موفقیت با تدریس استاد احمد محمدی  مدرس و مشاور در زمینه کسب و کار، پایه های پیشرفت خود در کسب و کارتان را مستحکم کنید. رای شرکت در کلاس ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه