ترس – برگزیده ای از فیلم بتمن آغاز می کند (Batman Begins)

درحال بارگذاری...

فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)

فیلمی ابرقهرمانی به کارگردانی و نویسندگی کریستوفر نولان ( Christopher Nolan) و ساخته شده در سال ۲۰۰۵ می باشد. فیلم بتمن آغاز می کند (‌Batman Begins) بر پایه ی شخصیت بتمن دی‌سی کامیکس (DC Comics, Inc) است. کریستین بیل (Christian Bale) در نقش بتمن، به همراه مایکل کین (Michael Caine)، لیام نیسون ( Liam Neeson)، کیتی هلمز (Katie Holmes)، گری الدمن (Gary Oldman) و مورگان فریمن ( Morgan Freeman) در این فیلم ایفای نقش نموده اند. این فیلم که راه اندازی دوباره ی مجموعه فیلم‌های بتمن به شمار می‌آید، داستان زندگی بروس وین (Bruce Wayne) را از نخست روایت می‌کند، ترس او از خفاش ها، مرگ پدر و مادر او، داستان تبدیل شدن وی به بتمن و مبارزه‌ او با رأس‌الغولی که قصد نابودی گاتهام سیتی (Gotham City) را دارد. داستان این فیلم از کمیک‌های کلاسیکی مانند مردی که سقوط می‌کند، بتمن: سال اول و بتمن: هالووین طولانی، اقتباس گردیده است.

کلیپی کوتاه از این فیلم با موضوع ترس برای شما عزیزان به صورت دوبله برگزیده و تهیه گردیده است. با مشاهده کلیپ فوق و مطالعه مطلب ذیل برای غلبه بر ترس های بی مورد و غیر منطقی خود در زندگی، اولین قدم را برای خروج از منطقه امن خود برداشته و به اهداف والای خود دست یابید.

چگونه بر ترس های خود غلبه کنیم؟

همگی ما در زندگی به نوعی با ترس از چیزهایی مواجه می باشیم. ترس از ارتفاع، ترس از حیوانات و حشرات، ترس از تاریکی، ترس از تنهایی و در پایان ترس از شکست. ترس، دشمن شماره یک موفقیت می باشد. اگرچه ترس ما را از خطر آگاه می سازد، اما بعضی اوقات بیش از یک زنگ خطر، عمل می نماید و ما را از عکس العمل به موقع و همچنین انجام کارهایی که می تواند سبب موفقیت، هیجان و لذت در زندگی گردد باز می دارد. اگر از این وضعیت خسته گشته اید و قصد دارید با تمام نیرو به جنگ ترس های خود بروید، با مطالعه مطالب ذیل همراه ما باشید.

۱- ترس های خود را بشناسید و آن ها را آنالیز نمایید.

  • هرچه از ترس های خود آگاهی بیشتری داشته باشید و آن ها را بشناسید، بهتر می توانید بر آن ها غلبه نمایید.
  • دقیقاْ از چه چیزی می هراسید؟
  • در آخر چه اتفاقی خواهد افتاد؟  آیا این چیزی که باعث ترس شما گشته است واقعاً می تواند به شما آسیبی برساند؟
  • اگر جواب منفی باشد ترس شما بی مورد می باشد و اگر جواب مثبت باشد، آیا نباید برای غلبه بر آن کاری انجام دهید؟
  • آیا از این که تنها از ترس های خود اجتناب نمایید، موفقیتی حاصل خواهد شد؟
  • برای نمونه یک حیوان خانگی یا سوسک یا موش چه آسیبی می تواند به شما برساند؟
  • آیا تا به حال این اتفاقی که شما از آن هراس دارید برای سایرین رخ داده است؟ احتمال اتفاق افتادن آن چه مقدار است؟
  • آیا احتمال اتفاق افتادن آن از این که دیگران شما را ترسو بنامند، بیشتر است؟

ترس از پرواز بیشتر به این دلیل است که اشخاص از شیوه ی پرواز هواپیما و چگونگی عملکرد آن آگاهی ندارند. این افراد به علت آگاهی بیشتر خود از نحوه عملکرد و چگونگی هدایت و کنترل خودرو، سفر های زمینی را به سفر های هوایی ترجیح می دهند و در حالی که آمار مرگ و میر بر اثر سوانح هوایی و تصادفات جاده ای بر عکس چیزی می باشد که این افراد تصور می نمایند.

نقش آراستگی در رونق بازاریابی و فروش - احمد محمدی
بخوانید

۲- تفاوت بین ترس و احتیاط را درک نمایید.

بسیاری از ترس های ما غیر منطقی و بی مورد می باشند. برای نمونه ممکن است از برقراری یک تماس تلفنی مهم ترس داشته باشید، زیرا ممکن است آن طور که باید خوب پیش نرود و در مقیاس بزرگتر ممکن است از عملی کردن ایده های خود دست بکشید، زیرا از نتیجه ترس دارید. این ترس های بی مورد و غیر منطقی می باشند که، مانع از رسیدن ما به موفقیت می شوند.
از طرف دیگر، برخی ترس ها کاملاً منطقی می باشند و یک احتیاط ساده محسوب می گردند. همان طور که همه می دانند احتیاط شرط عقل می باشد. برای نمونه  ترس از رانندگی با سرعت بالا و ویراژ دادن بی باک بین ماشین ها، که ممکن است منجر به تصادف گردد یا ترس از دستگیری به علت فروش غیر قانونی دارویی که می تواند منجر به مرگ سایرین گردد، کاملاً منطقی می باشد. باید مواظب باشید که شجاعت را با حماقت اشتباه نگیرید. همچنین باید مطمئن گردید که از ریسک های ضروری نیز به بهانه احتیاط کردن دوری نمی نمایید.

۳- به شجاعت بیش از امنیت بها دهید.

بررسی های بسیاری نشان می دهد که اغلب مردم به امنیت، بیش از هرچیز دیگری در زندگی ارزش می دهند. اکثر مردم حاضرند تحقیر گردند و کارهایی انجام بدهند که هیچ گونه علاقه ای به آنان ندارند اما از حاشیه امن زندگی خارج نگردند.

برای غلبه بر ترس های خود باید به طور آگاهانه این حاشیه امن را رها نمایید و با شجاعت در راهی قدم بگذارید که شما را به هدف و موفقیت در زندگی نزدیک می نماید.

یک بار برای همیشه تصمیم بگیرید که آیا بر ترس های خود غلبه و شجاعت را انتخاب می نمایید یا در حاشیه امن زندگی، خود را زندانی و یک احساس امنیت متزلزل را تجربه می نمایید.

اکثر مردم رشته ای برای تحصیل انتخاب می نمایند و به کاری مشغول می گردند که هیچ علاقه ای به آن ندارند، با شخصی ازدواج می نمایند، که هیچ اشتراکی با استاندارد های آن ها ندارد. این گونه افراد حاضرند خود را درگیر عادات مضر و حتی اعتیاد بنمایند، اما با واقعیت های زندگی روبرو نگردند، ریسک ننمایند و در مسیر اهداف خود گام برندارند. همه این ها از یک حقیقت ساده ناشی می گردد: ترس!

۴- با ترس خود روبرو گردید.

به آرامی و به تدریج با آنچه که از آن ترس دارید، روبرو گردید. استفاده از تجسم فکری و مواجه تدریجی، تکنیکی است که معمولاً برای غلبه بر ترس توصیه می گردد. خود را در موقعیتی تصور نمایید که با اطمینان کامل با ترس خود هرچه که هست روبرو گشته اید. سعی نمایید این تصور و تجسم فکری تا جای ممکن، حقیقی و واضح باشد.

برای نمونه اگر از عنکبوت ترس دارید لازم نیست خود را به یک باره با چند عنکبوت بر روی یک تار عنکبوت بزرگ روبرو نمایید! سعی نمایید ابتدا به تصاویر کارتونی و بامزه ای از عنکبوت نگاه کرده و بعد تصاویر واقعی عنکبوت را بنگرید. یک عنکبوت مرده پیدا و از نزدیک به آن نگاه کنید. مرحله به مرحله پیش بروید و تصویر ترسناک، خیالی و غیر واقعی ذهنی خود را بیشتر به واقعیت نزدیک نمایید تا جایی که به راحتی بتوانید ترس خود را کنترل نمایید.
اگر از رانندگی می هراسید، ابتدا خود را تصور نمایید که بی هیچ ترسی درحال راندن اتومبیل دلخواه خود می باشید و در حال لذت بردن از آن هستید. در مرحله بعد پشت فرمان یک اتومبیل خاموش در کنار یک دوست بنشینید و از او درخواست کنید تا چگونگی عملکرد فرمان، دنده، گاز، کلاچ و ترمز را برای شما توضیح بدهد. در آخر به یک آموزشگاه رانندگی رفته و لذت رانندگی را تجربه نمایید.

دعا و نیایش - برگزیده ای از فیلم جایی که امید رشد می کند (Where.Hope.Grows.2014)
بخوانید

۵- به دیگران بنگرید.

به اطراف خود نگاهی بیندازید و دیگرانی را ببینید که با اطمینان کامل کاری را انجام می دهند و از چیزی لذت می برند که شما از آن ترس دارید. اگر دیگران می توانند، شما نیز می توانید؛ به همین سادگی! مسلماً آنها هم در ابتدا می ترسیدند ، اما بر ترس خود غلبه نموده اند و به تدریج با کسب تجربه و مهارت به مرحله ای رسیده اند که نه فقط دیگر ترسی از انجام آن کار ندارند، بلکه از انجام آن لذت هم می برند. این همان راهی است که شما هم باید در آن قدم بگذارید.

۶- افکار و احساسات خود را کنترل نمایید.

کنترل افکار و احساسات به صورت بنیادی در یک پاراگراف جای نمی گیرد. شما می توانید برای اگاهی از چگونگی کنترل افکار و احساسات مطالبی را از منابع مختلفی مطالعه نمایید. اما با انجام  تکنیک های مخصوص زیر قادر خواهید بود، احساسات خود را به صورت مقطعی کنترل نمایید. اگر بتوانید بدن خود را آرام و ریلکس نمایید، ذهن شما نیز آرام، و کنترل احساسات نیز آسان می گردد:

با کنترل تنفس می توانید علائم اضطراب و ترس را کنترل نمایید. (روش تنفسی 7-11) در این روش تنفسی مدت زمانی که هوا از شش ها خارج می گردد، باید طولانی تر از زمانی باشد که وارد شش ها می گردد:

۱-روی نحوه نفس کشیدن خود تمرکز نمایید.
۲- هوا را در 7 شماره به داخل بکشید. (شمارش باید سریع باشد)
۳- سپس به آرامی هوا را در 11 شماره خارج نمایید. (شمارش باید سریع باشد)

به میزان ترس و اضطراب خود از 1 تا 10 امتیاز بدهید.
هنگام ترس و اضطراب، فکر نمودن برای ما سخت می گردد، زیرا بخش دیگری از مغز فعال گردیده است. اما هنگامی که سعی می نماییم به ترس و اضطراب خود امتیاز بدهیم، در واقع قسمت  محاسباتی ذهن را فعال می نماییم، که موجب کمرنگ گشتن احساسات و در نتیجه آرام شدن ما می گردد. علاوه بر این، درجه بندی میزان ترس، با حصاری که به دور آن می کشد کنترل آن را ساده تر می نماید. برای مثال اگر به میزان ترس خود 6 از 10 بدهید، با این درجه بندی ترس خود را به همان عدد 6 محدود می کنید و به تدریج می توانید با تکنیک تنفسی 7-11  و دیگر تکنیک های آرام سازی ذهن، ترس خود را کم نمایید.

در شرایط خاص و بحرانی مانند پرواز هواپیما، انجام تست های پزشکی یا شرایط مشابه می توانید از پزشک خود بخواهید که برای شما داروی آرام بخش مناسب تجویز نماید.

۷- ترس را به گونه ای تازه معنا کنید؛ هیجان!

تعبیر شما از رفتن به شهر بازی چگونه است؟ ترسناک است یا هیجان انگیز؟ احتمالا تا حدی ترس دارید،اما در نهایت احساس خوبی را تجربه می نمایید. لحظه های ترسناک زندگی را نیز به گونه ای تعریف نمایید که نهایتاً هیجان انگیز به نظر برسند. زندگی بدون ترس و بدون شجاعت مواجه شدن، معنایی ندارد. کمی باشید و از هیجان زندگی لذت ببرید.

۸- اکنون زمان آن رسیده است که وارد عمل گردید.

بهترین استراتژی دفاعی در برابر ترس، عمل کردن می باشد. اگر این ترس خارج از کنترل و محدوده عملکرد شما است، مانند سیل، قحطی و موارد نظیر آن، بهتر است یک برنامه عملی و دقیق برای مقابله با آن داشته باشید. بعد از اینکه همه اقدامات لازم را برای مقابله با این اتفاق احتمالی انجام دادید، به طور کامل آن را به فراموشی بسپارید. همه کاری که از دست شما بر می آمده است را انجام داده اید.
اما اگر این ترس در محدوده عملکرد شما قرار دارد و فقط مانع شما ترس می باشد، چند دقیقه خود را آماده نمایید و بی درنگ کاری را انجام دهید که از آن ترس دارید.
همین حالا و نه فردا یا هفته آینده. حتی پیش از پایان این مقاله به سمت آن بروید و آن راانجام دهید. چه یک تماس تلفنی باشد، چه یک ایده و هدف بزرگ، چه یک موش موذی باشد، چه سخنرانی در برابر یک جمع، همین حالا وارد عمل گردید.

عادت های فروشندگان حرفه ای - احمد محمدی
بخوانید

نکات:

به خاطر بسپارید که نگرانی درمورد چیزی یا وجود احساس ترس به معنی ترسو بودن نیست. احساس ترس یک خصوصیت انسانی کاملا طبیعی می باشد. شخص بزدل و ترسو، فردی است که برای مقابله با ترس کاری انجام نمی دهد و از آن اجتناب می نماید. اما همین که شما در حال خواندن این مقاله هستید نشان می دهد در مسیر مقابله با ترس های خود قرار گرفته اید و به اندازه کافی شجاعت پذیرش این موضوع را دارید.
برای اثبات شهامت خود کارهای خطرناک انجام ندهید. مرز بین شجاعت و حماقت بسیار باریک می باشد. برای تشخیص این مرز، باید نخست هدف و نتیجه را مشخص نمایید و بعد میزان خطر  را اندازه بگیرید. اگر هدف و نتیجه حاصل از انجام کاری در برابر میزان خطر موجود ارزشمند باشد انجام آن شجاعت می باشد، اما اگر هدف و نتیجه حاصل در برابر میزان خطر موجود ناچیز باشد، انجام آن حماقت می باشد. میزان ارزشمندی هدف و نتیجه را باور های فرد مشخص می نماید.
هنگام غلبه بر ترس، توانایی های خود را در نظر داشته باشید. اگر در حوزه ای مهارت کافی ندارید یا شرایط سنی و جسمی شما مناسب نیست، خود را تحت فشار قرار ندهید.
اگر با همه تلاشی که انجام داده اید، حتی ذره ای هم برای غلبه بر ترس های خود به موفقیت نرسیده اید بهتر است به یک متخصص روانپزشک مراجعه نمایید و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

ترس از شکست، ترس از آینده، ترس از قضاوت دیگران، ترس از هدر رفتن سرمایه و انرژی، همه و همه به طور حتم شما را بیشتر به سوی ترس هایتان هدایت می کنند. باید بر آنان غلبه نمایید، و گرنه از هر چه که از آن ترس دارید، برایتان اتفاق خواهد افتاد! عمل به نکات فوق قطعاً جهت غلبه بر ترس بسیار مؤثر خواهند بود، ولی اگر این نکات و مراحل را به همراه یک سری مطالب مفید دیگر جهت غلبه بر ترس های خود از زبان یک استاد، سخنران و مشاور انگیزه بخش و خبره بشنوید، چه بسا بهتر راه حل مشکلات خود را بیابید. بنابراین شرکت در سمینار بزرگ موفقیت را که در آن استاد احمد محمدی همه ابزارهای لازم برای موفقیت را برای شما تدریس خواهند نمود، ضروری به نظر می رسد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

بیشتر بخوانید:

1397/7/4 22:11:45 تیر 25ام, 1397|ویدئو ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه