بهترین روش ها و ترفندهای برندسازی در اینستاگرام

با داشتن بیش از 600 میلیون کاربر در ماه، شبکه اجتماعی اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. اینستاگرام این فرصت را در اختیار کارآفرینان گذارده که از طریق آن بتوانند رشد و ارتقا کسب و کار خود را از این طریق بهبود بخشند.

یکی از دلایل موفقیت بسیاری از برندهای تجاری در بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود، استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام است. آنها با استفاده از این رسانه توانسته اند هویت تجاری و برند خود را در نزد مخاطبین خود به  خوبی ارتقا بخشیده و در ذهن مخاطب اثری ویژه بگذارند.

یک نام تجاری در صورتی که به خوبی شکل گرفته و تبدیل به یک برند با هویت و تاثیرگذار شده باشد، می تواند با مخاطبین خود به خوبی ارتباط برقرار کرده و آنها را تبدیل به مشتری نماید. همچنین با ارتقا هویت تجاری از طریق ارتباط حسی با مخاطبین می توان پس از مدتی آنها را به مشتریان دائمی تبدیل نمود.

با ارائه تصاویر و فیلم های جذاب، می توانید زیبایی و کارایی واقعی محصولات خود را به نمایش بگذارید. حتی کسب و کارهایی که لزوما دارای “جذابیت بصری” نمی باشند، می توانند بینش خود را در مورد تجارت خود از طریق اینستاگرام به خوبی ارائه دهند.

برندسازی در اینستاگرام کار آسانی نیست. دستیابی به اعتماد و توجه مخاطبین مستلزم پیگیری مداوم است . لذا در این مقاله سعی کردیم با ارائه نکاتی در جهت ارتقا نام هویت تجاری در اینستاگرام شما را در رسیدن به این مهم یاری نماییم. با استفاده از 4 مرحله زیر می توانید صفحه خود را به گونه ای ارتقا بخشید که منسجم، منعطف و نماینده هویت تجاری شما در اینستاگرام باشد.

9 راهکار ساده برای اینکه مدیتیشن بهتری داشته باشید
بخوانید

1. پیام رسانی منسجم و مرتبط

تمامی محتوای صفحه اینستاگرام شما باید نشان دهنده خصوصیات برند شما باشد. در واقع توجه به این نکته که در پی ارائه چه چیزی هستید و به دنبال دستیابی به چه مواردی می باشید را می بایست در تمامی محتوای تولیدی خود مدنظر قرار دهید تا بتوانید پیام هویت تجاری خود را به خوبی به مخاطبین القا نمایید.

اگر به دنبال جذب استعدادهای جوان و بالقوه هستید باید به نحوی به مخاطبین خود القا کنید که شرکت شما می تواند مکانی سرگرم کننده و پرانرژی برای آنها باشد. بدین منظور از محتوایی در صفحه اینستاگرام خود استفاده نمایید که نشان دهد کارکنان شما در محلی بسیار سرگرم کننده و پرانرژی در حال فعالیت هستند. البته نشستن پشت میز و لبخندهای اجباری نمی تواند ایده خوبی باشد.

2. استفاده از تصاویر با فرمت اختصاصی خود

صرف نظر از نوع تصاویر استفاده شده در پست ها، فالوئرهای شما باید بتوانند محتوای تولیدی شما را بلافاصله بعد از مشاهده از سایر پست ها تشخیص دهند حتی اگر لوگوی شما مشخص نباشد. به بیان دیگر ساختار محتوای تولیدی شما باید مختص برند شما باشد. برای مثال، به منظور القا یک حس مشترک در تمامی تصاویر، می توانید از یک فیلتر یکسان برای تمامی آنها استفاده نمایید. اگر از تصاویری استفاده می کنید که توسط خود شما تولید شده اند، اطمینان حاصل نمایید که برای تمامی آنها از یک استایل هنری یکسان استفاده شود . بهتر است سعی کنید از یک نوع ترتیب رنگ استفاده نمایید که مشابه با  ترتیب بکار رفته در لوگوی برند و سایر تبلیغات خود در محتوای ایمیل مارکتینگ نیز باشد.

دوره فروش موفق (اهمیت دوره های فروش) - احمد محمدی
بخوانید

3. استفاده از فونت های ثابت در متون

در یک رسانه بصری مانند اینستاگرام، استفاده از کلمات در تصاویر می تواند همزمان مخرب و نیز موثر باشد.  بهتر است برای استفاده از کلمات در تصاویر خود تنها از یک یا دو فونت اصلی بکار رفته درتبلیغات تمامی شبکه های بازاریابی خود استفاده نماید.

4. پست گذاری در زمان های ثابت و مشخص

حتی با وجود الگوریتم های جدید اینستاگرام بخش عمده ای از بازدید ها بلافاصله بعد از پست گذاری است.  با پست گذاری در تایم ها و روزهای مشخص فالوئرهای شما می دانند که در چه تایمی منتظر پست ها و مطالب شما باشند.

با استفاده از نکات ذکر شده می توانید هویت تجاری خود را در اینستاگرام تا حد زیادی ارتقا بخشید. با این حال تنها بر روی اینستاگرام تمرکز نکنید و به دنبال راهکارهای دیگری برای ارتقا محتوای تصویری و متنی در سایر شبکه های اجتماعی، وبسایت و محتوای ایمیل مارکتینگ خود نیز باشید. با ایجاد ارتباط پایدار و مداوم در شبکه های اجتماعی مختلف، هویت تجاری شما شروع به درخشش بیشتری کرده و پایه های بیزینس شما را نیز مستحکم تر می کند.

امروزه فروش و بازاریابی به شیوه ی سنتی جوابگو نمی باشد، بلکه باید به صورت کاملاً علمی و اصولی انجام پذیرد. برند سازی هم یکی از بحث های بسیار مهم در علم فروش و بازاریابی است و به روش های مختلف و جدیدی باید انجام شود. مقاله فوق تأثیر بالای شبکه اجتماعی اینستاگرام را بر کیفیت و روند برندسازی شرکت ها نشان و شیوه تبلیغات صحیح از این طریق هم  به صورت کاربردی توضیح می دهد.

همچنین آکادمی بازار سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید که در آن استاد احمد محمدی مدرس، مشاور در زمینه کسب و کار، به شما نکاتی را در خصوص مدیریت یک کسب و کار یا شرکت به صورت موفقیت آمیز و پرسود و همچنین ویژگی های منحصر به فرد انسان ها و کارآفرینان موفق را به شما خواهند گفت. برای شرکت در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن، کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

بازاریابی حسی (Sensory marketing) چیست و چه تاثیری بر میزان فروش دارد؟
بخوانید

مطالب مرتبط:

1397/8/21 12:30:53 دی 14ام, 1396|برندینگ, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه