با ۷ تکنیک برندسازی در شبکه های اجتماعی آشنا شوید

همانطور که می دانید در حال حاضر شبکه ها ی اجتماعی از محبوبیت زیادی نزد مردم برخوردار شده اند به طوریکه افراد در هنگام برخاستن از خواب ابتدا سراغ چک کردن آنها می روند. از این رو به دلیل اقبال مردم به شبکه های اجتماعی کسب و کار ها به دنبال راه هایی جهت برندسازی در شبکه های اجتماعی هستند. ما در این نوشتار به معرفی ۷ تکنیک برندسازی در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت. مردم به شبکه های اجتماعی تمایل بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شما هم باید مطابق با نیازهای آنها رفتار نمایید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.

هر برندی قبل از ورود به مرحله‌ ی فروش محصول باید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو متقاعد کردن و نفوذ در ذهن و قلب مشتری قبل از مرحله فروش انجام می‌ گیرد. توانایی در شناخته شدن یک برند در بین مخاطبان خود یکی از مهم ترین بخش‌ های هر کسب و کار است. برندسازی در شبکه‌ های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ های نفوذ در مشتری و افزایش فروش است.

برای اینکه بتوانید برند خود را زبان زد عام و خاص کنید، باید به این نکته توجه کنید که روش زندگی مردم تغییر کرده است. مردم به شبکه های اجتماعی تمایل بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و شما هم باید مطابق با نیازهای آنها رفتار نمایید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.

۷ اقدامی که باعث می‌شود بتوانید با کاربران خود ارتباط موثرتری برقرار کنید شامل موارد زیر است:

زندگینامه ری کراک موسس مک دونالد
بخوانید

1. اطلاعات به روز رسانی شده و ارزشمند ارائه کنید

شهرت یک برند در محتوای ارزشمندی است که تولید می‌کند. این موضوع با پیدایش کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش اهمیت یافته است. بنابراین هر کسب و کاری برای برندسازی در شبکه‌های اجتماعی خود نیازمند یک تقویم محتوایی دقیق است. محتویات و اطلاعات مربوط به شرکت تان را در شبکه های اجتماعی مانند (Facebook، LinkedIn، Twitter ،Instagram و Pinterest) مرتباً به روز رسانی کنید. سعی کنید تصویر لوگوی‌ تان در این شبکه ها حرفه‌ای و خیره‌ کننده باشد تا مخاطبان را به خود جذب کنید.

2. هر روز پست بگذارید

سعی کنید هر روز حداقل یک پست در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. اگر وقت این کار را ندارید افرادی را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهند. اگر چیز جدیدی برای مخاطبان خود نداشته باشید آنها را از دست خواهید داد زیرا کاربران فضای مجازی بی‌ وفا هستند!!!

3. رقیبان خود را “follow” کنید

این موضوع بیشتر در Twitter و Instagram کاربرد دارد. نه تنها باید خود رقیبان را follow کنید، بلکه باید پیروان این رقیبان را هم follow کنید. این کار باعث می‌شود که خیلی از آنها شما را follow back کنند و تعداد کاربران شما افزایش یابد.

7 branding techniques in social networks

4. همیشه به سوالات کاربران جواب دهید

زمانی که یکی از کاربران شما سوالی را مطرح کردند شما تنها چند ساعت وقت دارید که پاسخ آنها را دهید. اگر هم نیاز است که سوال آنها به صورت خصوصی داده شود حتماً در پستی ذکر کنید که جواب شما به صورت پیام خصوصی داده شد. این کار باعث می‌ شود تا دیگران هنگام دیدن این پست متوجه شوند که شما به کاربران خود اهمیت می‌ دهید و سوالات آنها بی‌ پاسخ نخواهد ماند.

تاثیر نوشتن و مکتوب کردن اهداف در دستیابی به موفقیت (2)
بخوانید

5. پشتیبانی قوی داشته باشید

باید همیشه آنلاین باشید و مشکلات کاربران خود را بلافاصله برطرف کنید تا به آنها این پیام منتقل شود که “شما برای ما محترم و با ارزش هستید”. این کار را سایت‌های بزرگ دنیا از جمله Twitter،Instagram، Facebook انجام می‌ دهند و کاربران حتی اگر نیمه‌ های شب مشکلی داشته باشند این سایت‌ ها بلافاصله جواب کاربر را این گونه می‌ دهند: ”ما بسیار متاسف هستیم که شما با چنین مشکلی (ذکر مشکل) مواجه شده‌اید و ما صبح اول وقت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.”

6. چهره‌ تان را به کاربران نشان دهید!

کاربران عاشق این هستند که ببینند پشت برند شما چه شخصیتی وجود دارد. جواب کاربران خود را با حساب کاربری شخصی خود بدهید تا این حس کنجکاوی آنها را برطرف نمایید. به عنوان مثال اگر شرکت شما خبر محصولی جدید را به مشتریان می‌ دهد، شما اطلاعات دقیق‌ تری از محصول بدهید و بگویید که زمان دقیق عرضه محصول چه روزی خواهد بود.

7. “LinkedIn” را فراموش نکنید

در linkedin با مشتریان خود ارتباط شخصی برقرار سازید تا به آنها بگویید برایتان مهم و با اهمیت هستند. مطمئن باشید همین کاربران برای شما ایده‌ های ناب و جالبی به اشتراک خواهند گذاشت.

برند سازی یکی از مباحث مطرح و مهم در علم فروش و بازاریابی است، و باید به شیوه ای درست و به روز انجام گیرد. امروزه با توجه به حضور فعال همه افراد چه تحصیل کرده چه کم سواد در شبکه های اجتماعی، مطمئناً تبلیغات و بازاریابی و همچنین برندسازی در شبکه های اجتماعی به اندازه تبلیغات حضوری و در بیلبوردهای خیابان ها و … و حتی بیشتر! تأثیر گذار است و نباید آن را نادیده گرفت. در بالا نکاتی که در برندسازی در شبکه های اجتماعی باید رعایت گردند، به وضوح توضیح داده شده است، که می توان در عمل از آنان بهره گرفت.

آکادمی بازار با هدف آموزش روش ها و مهارت های مورد نیاز موفقیت در زندگی و کسب و کار، علاوه بر انتشار روزانه محتوای مفید مانند مقاله بالا در وب سایت خود و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می کند. در این سمینار شاد و انگیزشی استاد احمد محمدی با سال ها تجربه تدریس و مشاوره در حوزه فروش و بازاریابی، ابزارها و مهارت های مورد نیاز جهت داشتن یک کسب و کار پرسود و زندگی شاد و موفق، را به شما تدریس خواهند نمود. جهت حضور در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن، کافی است به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

یک تجربه جالب از کتابفروشی واتکینز بوک(Watkins Books) لندن
بخوانید

ثبت ديدگاه