با نوشیدن آب راندمان خود را بالا ببرید

همه ما می دانیم که نوشیدن آب نقش اساسی در سلامت ما ایفا می کند. آب ما را زنده نگه داشته و به عملکرد خوب اعضای بدنمان کمک می کند. اما اگر من به شما بگویم که دریافت آب کافی، بر میزان کارایی و راندمانتان هم تاثیرگذار است، چه می گویید؟ ما سعی داریم در این مقاله، به سه علت مهم مبنی بر این که چرا نوشیدن آب کافی به طور روزانه، به تمرکز بهتر و بهبود بازدهی تان منجر می شود، البته به صورت کاملا علمی، بپردازیم.

چرا نوشیدن آب اهمیت دارد؟

به زبان ساده، بدن شما بدون دریافت آب کافی دست از درست کار کردن می کشد. دقت کنید که آب چیزی در حدود ۶۰٪ از وزن بدنتان را تشکیل می دهد. بدن انسان، همچون ماشینی چندین منظوره، باید کارهای زیادی را به طور همزمان انجام دهد و وجود عنصر آب برای انجام اکثر آن فعالیت ها ضروری و حیاتی است. به عنوان مثال، خون شما، برای اینکه بتواند اکسیژن حمل کرده و آن را به تمامی سلول های بدنتان برساند، به آب نیاز دارد.

یادتان باشد که خودشناسی، یک  سفر است و برای این که بتوانید نتیجه خوبی از تلاش هایتان بگیرید، باید در بهترین  وضع فیزیکی ممکن باشید. در ادامه به ۳ دلیل مهم که نشان از اهمیت دریافت آب کافی در هر روز برای حفظ بازدهی بالا دارند، می پردازیم.

رژیم ذهنی - فکرانه - احمد محمدی
بخوانید

با نوشیدن آب راندمان خود را بالا ببرید

1-آب، عملکرد فیزیکی تان را بهبود می بخشد

همه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی می دانند که عدم نوشیدن آب کافی به معنی عملکرد ضعیف فیزیکی و جسمانی مان خواهد بود چرا که کمبود آب، منجر به مختل شدن عمکلرد واحد های مختلف بدنتان می شود. از دست دادن فقط ۲٪ از میزان آب بدنتان باعث کاهش انگیزه، افزایش خستگی و از دست رفتن کنترل دمای بدن شده و همه کارها، چه ذهنی و چه فیزیکی را با دشواری بیشتری همراه می سازد.

خبر خوش این است که دریافت آب کافی می تواند از وقوع تمامی این موارد جلوگیری کند. نوشیدن آب کافی همچنین می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد؛ این نوع از استرس زمانی ایجاد می شود که شما در فعالیتی که به انرژی جسمانی زیادی نیاز دارد، شرکت می کنید. ضمنا، باید به شما بگویم که حدود ۸۰٪ از ماهیچه هایتان را هم آب تشکیل می دهد.  امیدوارم دیگر متوجه اهمیت مصرف آب و نقش آن در سلامتیتان داشته باشید.

2-رساندن آب کافی به بدن تاثیر مستقیمی بر عملکرد مغز دارد

میزان آب بدنتان تاثیر قابل توجهی روی عملکرد و ظرفیت مغزتان دارد. مطالعات نشان می دهند که حتی کم آبی خفیف، مانند از دست دادن ۱-۳٪ از وزن آب بدنتان، هم روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، مطالعه روی خانم های جوانی که بعد از ورزش، دچار کم آبی به میزان 1.36٪ می شدند، نشان داد که آنها به تناوب بیشتری از سر درد، ضعف تمرکز و تغییر سریع حالات و روحیه رنج می بردند .این در حالی است که تحقیقی مشابه نیز روی گروهی از مردان جوانی که به میزان 1.59٪ از کم آبی رنج می بردند، انجام شد؛ علی رغم این سطح خفیف کم آبی، شرکت کنندگان علایم شدیدی از خستگی، اضطراب و ضعف حافظه از خود نشان دادند.

آیا با مزایای حسادت و غبطه خوردن آشنا هستید؟
بخوانید

حقیقت این است که حفظ کارایی و راندمان در سطح بالا و مطلوب، حتی بدون مشکلاتی از قبیل خستگی، اضطراب یا ضعف حافظه هم کار دشواری است. تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که کم آبی بدن حتی به میزان بسیار کم هم می تواند ظرفیت و انرژی بدنتان را کاهش دهد. پس تصمیم بگیرید قبل از اینکه بنشینید و در مورد اینکه چه می خواهید فکر کنید، یک لیوان آب بنوشید تا بتوانید انرژی لازم برای رسیدن به اهدافتان را داشته باشید.

3-نوشیدن آب می تواند از وقوع سر درد جلوگیری کرده و آن را درمان کند

افراد بسیاری صرفا به دلیل کم آبی از سردرد رنج می برند. اما مطالعات نشان می دهد که آب نه تنها می تواند علایم مربوط به سردرد را تخفیف بخشد بلکه می تواند در صورت مصرف کافی، از وقوع آن هم جلوگیری کند.

سردرد نه تنها به لحاظ فیزیکی به ما فشار می آورد، بلکه اجازه نمی دهد هیچ کار مفیدی هم انجام دهیم. میگرن هم  می تواند آن قدر شدید شود که عملا شما را از انجام تمامی کارهایتان باز داشته و برای مدتی شما را فلج کند. مطمئنم نمی خواهید چنین سر دردی را هیچ گاه تجربه کنید؛ آن هم سر دردی که می توانستید صرفا با نوشیدن آب بیشتر از وقوعش جلوگیری کنید.

8 گام کلیدی برای ساخت یک استراتژی بازاریابی موثر
بخوانید

نکته دردناک ماجرا اینجاست که اکثریت مردم از مشکل کم آبی رنج می برند.  برخی تحقیقات بیان می کنند که در حدود ۷۵٪ از شهروندان آمریکایی از مشکل کم آبی در رنجند و خودشان هم از این موضوع بی اطلاع می باشند. پس سعی کنید نکات گفته شده در این مقاله را آویزه گوشتان سازید و روزانه به میزان کافی آب بنوشید.

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه