با این 3 روش با تنبلی بجنگید و کنترل زندگی تان را در دست بگیرید(1)

تنبلی چیزی نیست مگر ایجاد عادت استراحت کردن قبل از اینکه خسته شوید “جولز رنارد”

به نظر شما تنبل بودن به چه معناست؟ عدم علاقه به انجام کاری؟ اینکه دلتان نخواهد کار سخت انجام دهید و فرار از تلاش؟ یا ثابت و بدون حرکت مانند یک مجسمه ماندن؟

به احتمال قوی همه شما هم چنین احساساتی را در برهه ای از زندگی تان تجربه کرده اید؛ من هم همین طور. می دانیم که باید کاری انجام دهیم اما تا جایی که می توانیم از انجامش طفره می رویم و آن را به فردا موکول می کنیم. حال دلیل این کار دو چیز می تواند باشد: یا این کار خیلی سخت است یا اینکه خارج و ورای منطقه امن ماست.

برندون گیل می گوید بیش از 20% از افراد از تنبلی یا عادت بد این دست و آن دست کردن رنج می برند. به علاوه، یک نفر از هر 5 نفر آن قدر انجام کار را به تعویق می اندازد تا شاهد تاثیرات منفی آن بر کار یا روابطش باشد. تنبلی، به طور قطع ما را از دستیابی به یک چیز باز می دارد؛ همان چیزی که بیش از همه خواهان آنیم: جاه طلبی و امید و رویاهایمان.

شاید دوست داشته باشیم شغل رویایی مان را پیدا کنیم یا کسب و کار جانبی مان را راه بیندازیم؛ شاید هم بخواهیم یک مهارت جدید برای کارمان بیاموزیم. ما اصولا وقتی اوضاع باب میلمان پیش نمی رود، زندگی یا شرایط فعلی مان را مقصر می شماریم. اما صادق باشید؛ دلیل اصلی این امر، شرایط و اتفاقات بیرونی نیست؛ این ما هستیم که همه چیز را کنترل می کنیم و تغییر می دهیم.

چگونه به آسانی از پس انجام هر کاری بر بیاییم؟
بخوانید

با اینکه آرزوها و رویاهایمان بسیار هیجان بر انگیزند، تحقق آنها می تواند ترسناک باشد؛ محقق ساختن آنها به ساعت ها و ساعت ها تلاش و کار سخت و حتی انجام کارهایی که خارج از منطقه امن ماست نیاز داشته باشد. شاید لازم باشد راجع به صد ها مورد جدید مطلب بیاموزیم تا شاید فقط اندکی به هدفمان نزدیک تر شویم. درست همین جاست که تنبلی دست به کار می شود؛ در واقع، تنبلی نوعی مکانیسم دفاعی بدن در مقابل این همه درد و تلاش است. اما این مساله، همیشه راه حلی دارد. می توان بر تنبلی غلبه کرد و رویاها را به واقعیات زندگی تبدیل کرد. در این مقاله و مقاله بعدی، سه روش را با شما در میان خواهم گذاشت که به شما کمک خواهند کرد تا بر این مشکل غلبه کنید.

3 Ways to Fight Laziness and Take Control of your Life

1. تقسیم اهداف به کارها و وظایف کوچک

دلیل اصلی اینکه مغزتان میل به تنبلی را در شما ایجاد می کنید این است که هدف و مقصدتان، بسیار بسیار بزرگ است؛ حتی نگاه کردن به آن ما را می ترساند؛ نمی دانیم از کجا باید شروع کنیم و اینکه اصلا چه وقتی می توانیم آن را به واقعیت بدل کنیم.

پس به جای اینکه به این کوه بلند نگاه کنیم، باید سعی کنیم آن را به تپه های کوچک تری تقسیم کنیم. اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید، به جای اینکه روی هدف اصلی تان متمرکز شوید، که همان کم کردن 10 کیلو از وزنتان است، سعی کنید برنامه ای ترتیب دهید تا بتوانید هر روز یک مایل پیاده روی کنید. اصلا نگران چک کردن هر روزه وزنتان نباشید و خواهید دید که پس از مدتی، به آن هدف نزدیک شده اید. تنها کاری که باید بکنید این است که به این هدف کوچک بچسبید. در نهایت، با گذشت زمان کافی، هدف نهایی تان را هم محقق می کنید. با تقسیم هدف کلی تان، دیگر از شروع کار نمی ترسید؛ ضمن اینکه سر و کار داشتن با اهداف کوچک تر، به مراتب آسان تر است.

۶ راه برای بهبود روابط انسانی در کسب و کارها
بخوانید

هر بار که هدف کوچکی را عملی می کنید، انگیزه می گیرید و به حرکتتان ادامه می دهید. با یادآوری موفقیت های کوچکتان در این مسیر، در موارد و اهداف دیگر، خصوصا در مواقعی که احساس می کنید حصول نتیجه مطلوب بسیار سخت است و خسته شده اید، به خودتان نهیب می زنید که اگر دفعه پیش توانستید، قطعا این بار هم از پس کار بر خواهید آمد. تنها نکته مهم، شناسایی همان قدم های کوچکی است که کم کم شما را به مقصدتان می رساند؛ آن قدم ها باید واضح و قابل اندازه گیری باشند؛ شما باید بتوانید موفقیت ناشی از حصول آنها را احساس کرده و بسنجید.

در مقاله بعدی با ادامه این روش ها با ما همراه باشید.

ثبت ديدگاه