با این 10 عادت صبحگاهی یک روز فوق العاده برای خود بسازید(3)

در دو مقاله قبلی، به اهمیت استفاده از صبح و ایجاد عادات تاثیرگذار صبحگاهی اشاره کردیم و گفتیم که این عادات، همانند فوندانسیون یک ساختمان عظیم، کل روزتان را بنا می ندهند. در اینجا، به عادات صبحگاهی باقیمانده خواهیم پرداخت.

۸. ورزش کردن

همه ما از مزایای انجام ورزش صبحگاهی مطلعیم. ورزش صبحگاهی در وهله اول، متابولیسم بدن ما را بالا می برد که به ما در سوزاندن کالری در طی روز کمک می کند. ثانیا، ما می توانیم روزمان را با یک دستاورد مثبت آغاز کنیم؛ من به شخصه، بعد از انجام ورزش صبحگاهی، آمادگی لازم برای انجام هر کاری را دارم و این روحیه در تمام روز با من است.

مجددا، ممکن است ایجاد عادت ورزش صبحگاهی برای بسیاری از ما دشوار باشد؛ نکات مثبت ورزش کردن و تاثیرات منفی ورزش نکردن در زندگی تان را روی یک کاغذ بنویسید؛ ببینید چه چیزهایی را به دست آورده و چه چیزهایی را از دست می دهید. آنتونی رابینز می گوید درد و لذت، محرک انسان برای انجام کارهایش است؛ سعی کنید از این پند در زندگی تان بهره مند شوید؛

تا جایی که می توانید لذت ناشی از ورزش کردن را در ذهنتان برای خودتان پررنگ کنید: سلامتی بیشتر، روحیه شاداب تر، اندام زیباتر، توانایی و قدرت جسمی بیشتر، انگیزه بیشتر در انجام کارهای روزمره و… و در عین حال، درد و رنج ناشی از ورزش نکردن را هم برای خودتان به تصویر بکشید: بعد از چند سال، سستی در تحرک، درد جسمی، خمیدگی اندام، اضافه وزن، کمبود انرژی،‌ پوکی استخوان و…. با استفاده از این محرک ها، خودتان را به ایجاد این عادت ارزشمند، متعهد کنید.

4 تمرین شگفت انگیز برای افزایش انگیزه در مسیر اهداف
بخوانید

در همین رابطه، یوگا را فراموش نکنید؛ یوگا علاوه بر تمرینات کششی و تاثیر مثبت روی ماهیچه های بدن، که در نهایت تناسب اندام و زیبایی جسمی را برایتان به ارمغان می آورد، زمان کافی برای مراقبه و تصویرسازی را نیز در اختیارتان می گذارد. یکی از کاربرانمان می گوید هر روز صبح، به محض بیدار شدن، چای گیاهی یا آب ولرم با چند قطره لیمو می نوشد و سپس، دی وی دی یوگا را پخش می کند و با آن حرکات را انجام می دهد. در این میان، به اهداف و آمالش نیز می اندیشد و روز بسیار خوب و دلچسبی را به خود وعده داده و در حقیقت، آن را می سازد.

9. ذهنتان را ورزیده کنید

ورزیده کردن ذهن هم درست به اندازه ورزیده ساختن ماهیچه هایتان، البته اگر نگوییم حتی بیشتر، مهم است. برای این کار، سعی کنید از بازی ها و معماهای ذهنی، مواردی مانند سودوکو، کاکورو، جدول و کوییز های مختلف استفاده کنید. ببینید از چه راهی می توانید ذهنتان را هوشیار نگه دارید. برخی از کارشناسان، انجام کارهای روتین با استفاده از دست دیگر (مثلا اگر راست دست هستید، دست چپ) را توصیه می کنند: این بار سعی کنید اگر راست دست هستید، با دست چپتان مسواک بزنید. هر از چندگاهی با دست چپتان بنویسید. به این ترتیب، نیمرکره دیگر مغزتان را هم درگیر می سازید.

10 عادت صبحگاهی که باعث موفقیت‌ های بزرگ می‌ شوند
بخوانید

مطالعه و شعر خواندن هم از مواردی است که می توانند به شما کمک کنند؛ با دوستانتان مسابقه مشاعره بگذارید و خودتان را هم برای این کار آماده کنید. یاد گرفتن یک زبان خارجی جدید هم یکی دیگر از این راه هاست؛ آشنایی با ادبیات و دستور زبانی کاملا متفاوت با زبان خودتان، ذهنتان را هوشیار تر خواهد ساخت. در نهایت، به یاد داشته باشید که مغز، همچون ماهیچه، با استفاده بیشتر و بیشتر، ورزیده تر می شود.

10. برای ظاهرتان وقت بگذارید

هر چه قدر هم که به اهمیت بیشتر باطن نسبت به ظاهر تاکید کنیم، باز هم نمی توانیم مانع از قضاوت دیگران شویم؛ ما باید این حقیقت را بپذیریم که افراد، دست کم در مراحل اولیه آشنایی، ما را بر اساس ظاهرمان قضاوت می کنند. به همین دلیل، بد نیست که در ابتدای روز اندکی وقت صرف کنیم و به ظاهرمان اهمیت دهیم و با آنچه که در اختیار داریم، به بهترین وجه ممکن در انظار عمومی ظاهر شویم.

جالب است که بدانید یکی از تحقیقاتی که اخیرا توسط دو اقتصاددان صورت گرفته است، حاکی از کسب درآمد بیشتر توسط زنان و مردانی است که از آراستگی بیشتری در محل کار برخوردارند؛ این تحقیق  در مورد مردان نشان داد که صرف فقط 10 دقیقه جهت آراستگی، درامد هفتگی مردان را به میزان 6٪ افزایش می دهد. پس اهمیت این مساله را نادیده نگیرید.

۵ عادت روزانه که می تواند زندگی شما را دگرگون سازد
بخوانید

خوب؛ در اینجا به انتهای معرفی ده عادت صبحگاهی موثر رسیدیم؛ کدام یک از این عادات در شما نهادینه شده است؟ کدامیک را از بقیه مفید تر و موثرتر می دانید؟‌ اگر پیشنهادی دارید با ما درمیان بگذارید.

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه