با این 10 عادت صبحگاهی یک روز فوق العاده برای خود بسازید(2)

 

در مقاله قبلی، با ذکر اهمیت ساعات صبح و تاثیرگذاری آنها بر کل روزمان، شما را با عاداتی آشنا کردیم که می توانند روزی فوق العاده برایتان رقم بزنند. در این جا با ادامه این عادات موثر صبحگاهی با ما همراه باشید.

۴. روزی که در پیش خواهید داشت را در ذهنتان مجسم کنید

این کار، شیوه ای ساده اما بی نهایت قدرتمند برای آغاز روزتان است؛ لحظه ای چشمانتان را ببندید و ببینید که دوست دارید روزتان چگونه پیش برود و از صبح تا شب، شاهد چه اتفاقاتی باشید. شما با این کار، مسیری را برای خودتان تعیین می کنید که به شما کمک می کند در دام کارهای ضروری اما بی اهمیت نیفتید و با هر تلنگری از مسیر اصلی تان خارج نشوید. شاید با مربع مخصوص شون کاوی آشنا باشید. وی کارها را به چهار گروه دسته بندی می کند:

  • کارهای مهم و ضروری
  • کارهای مهم و غیر ضروری
  • کارهای غیر مهم و ضروری
  • کارهای غیر مهم و غیر ضروری

بهتر است سعی کنید تا از ماهیت کارهایی که در طول روز انجام می دهید آگاه باشید. به همین منظور، وقتی در ابتدای روز، مسیر اصلی تان را در ذهن مجسم می کنید، می توانید این کارها را از هم تفکیک کنید و وقتی در طی روز با آنها مواجه می شوید، تصمیم درست تری گرفته و در مسیر اصلی و مد نظر خودتان، مسیر رو به پیشرفتتان به حرکتتان ادامه دهید.

8 ویژگی یک رئیس موفق و محبوب در تعامل با کارمندان
بخوانید

5. مطالب انگیزه بخش بخوانید و به آنها گوش دهید

صبح زود، وقتی از خواب بیدار می شوید، فرصتی با احتمالات بی پایان در اختیار شماست؛ به همین دلیل است که من عاشق صبح ها هستم. یکی از بهترین راه های بهره مندی از این فرصت، غرق کردن خودتان در مطالب انگیزه و الهام بخش است؛ ببینید که کتاب خواندن برایتان راحت تر است یا گوش دادن به کتاب های صوتی و پادکست؛ مهم نیست که کدام یک را انتخاب می کنید؛ تنها نکته مهم انگیزه دادن به خودتان و تاکید بر توانایی تان در مقابله و مواجه با اوقات و شرایط سخت است.

شما با آگاهی از این مطالب، گاهی اوقات می بینید که دیگران، در شرایطی به مراتب دشوارتر از شرایط شما، توانسته اند رویاهایشان را محقق کنند؛ برخی دیگر حتی با وجود ناتوانی های جسمی شان، غیرممکن ها را ممکن ساخته اند؛ پس چرا شما نتوانید؟ مسیری که پیش روی شماست، در مقایسه با مسیر سنگلاخی که بسیاری از این بزرگان طی کرده اند، به مراتب هموار تر بوده و شما با یادآوری تلاش آنها، به خودتان نهیب خواهید زد که من هم می توانم.

۶. به غیرممکن ها فکر کنید

اجازه دهید در همین جا، که هنوز از مقوله ی «فرصتی با احتمال بی پایان» دور نشده ایم، روش وایت کویین (ملکه سفید) در «آلیس در سرزمین عجایب« را با شما در میان بگذارم:

با این 10 عادت صبحگاهی یک روز فوق العاده برای خود بسازید(1)
بخوانید

«آلیس خندید: تلاش کردن هیچ فایده ای ندارد. ما نمی توانیم غیرممکن ها را انجام دهیم.

ملکه: من به جرات می توانم بگویم که تو به اندازه کافی تمرین نکرده ای. وقتی که من جوان تر بودم، هر روز نیم ساعت را به این کار اختصاص می دادم. بعضی روز ها قبل از صبحانه، به ۶ کار غیرممکن فکر می کردم.»

اجازه دهید که ذهنتان از منطق و چارچوب های ممکن و پذیرفته شده دور و رها شود تا بتواند دنیای غیرممکن ها را تجربه کند؛ به این ترتیب، شما می توانید خلاقیت را در وجودتان جاری کنید. ارسطو می گوید: «علامت ذهن بالغ یا آموزش یافته این است که می تواند اندیشه ای را در خود بپروراند بدون اینکه آن را پذیرفته باشد». اجازه دهید ذهنتان پرواز کند. اینقدر خودتان را درگیر واقعیت ها نکنید.

۷. صبحانه ای مقوی بخورید

اگر می خواهید متابولیسم بدنتان را راه بیندازید و انرژی لازم برای کل روز در اختیار داشته باشید، باید یک صبحانه مقوی و صحیح میل کنید. احتمالا می دانید که کربوهیدرات های ساده در مقایسه با کربوهیدرات های پیچیده، چربی و پروتین، با سرعت بیشتری در بدن قند آزاد می کنند و به بدن یک احساس سریع هوشیار بودن می دهند. اما این احساس، عمر کوتاهی دارد و اگر صبحانه تان بیشتر مملو از کربوهیدرات ها باشد، بدن شما به صورت مداوم در حال نزاع جهت به دست آوردن انرژی لازم در سرتاسر روز می باشد. به همین دلیل بهتر است بیشتر سراغ غلات کامل، تخم مرغ، میوه های تازه یا حتی یک شیک (نوشیدنی) سلامت برای وعده صبحانه تان بروید.

پاداش ‏های تیمی نیوکور، بزرگترین شرکت فولاد در آمریکا
بخوانید

ادامه دارد…

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه