با انجام تمارین ورزشی سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود بخشید

در دنیای امروز که مواد دارویی بخش اعظم تبلیغات تلویزیونی را به خود اختصاص داده اند، دیگر عجیب نیست که اکثر مردم به دنبال راه حل های سریع و آنی برای حل مسائل پیچیده شان باشند. ناسلامتی، برای هر دردی، یک قرصی ساخته اند، غیر از این است؟ در نتیجه این اقدامات، یکی از موثرترین تقویت کننده های سلامت ذهنی از فهرست اقدامات ما حذف شده است و آن چیزی نیست جز ورزش.

رابطه میان ورزش  و سلامت ذهن

تحقیقات از دهه 1930، رابطه قوی و محکم میان ورزش و تاثیرات مثبت بر سلامت ذهنی بیماران را نشان داده اند. تحقیقی جامع در سال 1985 نشان داد که فعالیت جسمی و ورزش می تواند نشانه های مرتبط با افسردگی کم تا متوسط را تخفیف بخشد؛ برخی دیگر حاکی از تاثیر ورزش در موفقیت برنامه های ترک الکل و مواد مخدر بوده اند. هر چه بیشتر در این وادی تحقیق کنید، بیشتر به وجود و قوت این رابطه پی خواهید برد.

خب؛ با توجه به این مساله، پس چرا با ظهور اولین نشانه های افسردگی سر وقت قرص ها می رویم به جای آنکه کفش های ورزشی مان را در بیاوریم و بدویم؟ متاسفانه، تبلیغات وسیعی که برای معرفی و فروش مواد دارویی صورت گرفته است، ذهن ما را آن چنان شستشو داده است که حتی با وجود اینکه می دانیم ورزش، باید اولین گزینه ما باشد، نا خودآگاه به سمت آن داروها می رویم؛ ضمن اینکه تحت تاثیر همان تبلیغات، ما انتظار نتایج آنی، فوتی و فوری داریم که باز هم ما را به سمت همان مواد سوق می دهند.

7 شیوه ساده برای تقویت و افزایش قدرت ذهنی
بخوانید

چه باید کرد؟

اولین قدم برای استفاده از ورزش به عنوان اولین گزینه جهت بهبود سلامت ذهنی، قبول و اذعان به وجود رابطه ای موثق میان ورزش و سلامت ذهن است؛ ضمنا، ما باید بپذیریم که ما در برابر سلامتی مان مسئولیم و نباید بدنمان را بیش از حد و در موارد غیرضروری با دارو مسموم کنیم. با ظهور نشانه های افسردگی، خودمان را متقاعد کنیم که این بار به جای استفاده از قرص ها، کمی بالا و پایین بپریم؛ مطمئن باشید که با این کار، دیدی مثبت تر نیز از زندگی کسب خواهید کرد و خیلی زود آن نشانه ها نیز تا حد قابل توجهی رفع خواهند شد.

Improve your mental health by sports activities

اگر مایلید که قدمی دیگر به سمت جلو بردارید و می خواهید با ورزش تاثیری قابل توجه تر و ماندگار تر در بهبود سلامت ذهنی تان ایجاد کنید، می توانید از وبسایت های بیشماری که در این راستا طراحی شده اند کمک بگیرید. اغلب آنها رایگان بوده و برنامه های ورزشی، تغذیه ای و نکاتی را جهت ادامه این مسیر در اختیارتان قرار می دهند. در اینجا نیز چند پیشنهاد قابل اجرا و آسان را با شما در میان می گذاریم:

بیشتر راه بروید

صرف نظر از اینکه چقدر در طی روز سرتان شلوغ است، حتما راه هایی وجود دارد که تحرک بیشتری را وارد برنامه روزانه تان بکنید. در هر ساعت، نقطه ای را مشخص کنید که در آن لحظه، از جایتان از پشت میز بلند شوید و قدمی بزنید. شما می توانید ماشینتان را نیز دورتر پارک کنید و تا محل کار یا فروشگاه راه بروید. ببینید دیگر چطور می توانید تحرک بیشتری را به روتینتان اضافه کنید.

معرفی KPMG بزرگترین شرکت‌ ارائه دهنده خدمات مالی و حسابرسی(1)
بخوانید

بار بیشتری بردارید

تمرینات استقامتی یکی دیگر از ورزش های جسمی مفید هستند که ماهیچه های مختلفی را درگیر می کنند. برای شروع، با درازنشست  و اسکوات شروع کنید. بعد ها می توانید از تمرینات پیشرفته تر کمک بگیرید.

عضو باشگاه شوید

کلاس هایی همچون ایروبیک، شنا، تناسب اندام، زومبا برای این منظور بسیار مناسبند. به این ترتیب، خودتان را ملزم به انجام منظم تمرینات می کنید.

انتظاراتمان را معقول سازیم

همانطور که گفتم در دنیای تغییر و نتایج آنی که مدام تبلیغات آن را در گوشه و کنار می بینیم، ممکن است فکر کنیم صرفا با چند دقیقه پیاده روی می توانیم تمامی مشکلاتمان را برطرف کنیم. اما خب؛ بیایید واقع گرا باشیم.  ما نباید گول این تبلیغات را بخوریم. البته ما در این مقاله نمی گوییم که نباید از دارو و درمان و مشاوره استفاده کرد؛ بلکه ما می گوییم در کنار مواردی که پزشکتان برایتان تجویز کرده است، ورزش و تحرک را بیفزایید تا روش درمانی تان را تکمیل و تجهیز کنید. پس از مدت کوتاهی که ورزش را ادامه دهید شما شاهد تغییراتی همچون موارد زیر خواهید بود:

  • وضوح ذهنی بالاتر
  • اعتماد و عزت نفس بالاتر
  • ظرفیت قلبی – عروقی بالاتر
  • خواب بهتر
  • اضطراب کمتر

این موارد، قطعا در میان اهداف آن هایی که به دنبال بهبود سلامت ذهنی شان هستند قرار دارند؛ شما هم می توانید با افزودن ورزش ملایم و استمرار آن، چنین نتایج مثبتی را در زندگی تجربه کنید.

راهکار های طلایی هدف گذاری برای دستیابی به موفقیت
بخوانید

ثبت ديدگاه