استراتژی هایی برای تولید محتوا

تولید محتوایی که مشتریانتان را به طرفداران پرو پا قرص شما تبدیل کند کماکان کلید اصلی موفقیت در هر کسب و کار آنلاین است. با این که گاهی در بازه های زمانی خاص، محتوای تولیدی جذابیت خود را برای مخاطبین از دست داده است، اما طبیعت پویای فضای مجازی و نیز نحوه رفتار کاربران بار دیگر آن را به ابزاری ترغیب کننده برای جذب مشتری تبدیل کرده است.

بازاریابی محتوا، استراتژی نابی برای افزایش نرخ فروش است. مطالعات جدید نشان می دهند 82 درصد از خریداران حداقل 5 تاپیک از محتوای تولید شده توسط یک شرکت را مطالعه می کنند

علیرغم این تصور اشتباه که بازاریابی محتوا تنها در ابتدای فرآیند فروش تاثیر گذار است باید گفت بازاریابی محتوا در تمامی مراحل فرآیند فروش در افزایش نرخ فروش موثر است.

بنابر آمار منتشر شده در وبسایت HubSpot،  شصت و هشت درصد از مصرف کنندگان، بعد از خواندن محتوای تولیدی یک برند احساس بهتری نسبت به آن پیدا کرده اند. باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از مشتریان بعد از مطالعه محتوای تولیدی شما ممکن است از شما خرید نکنند و برعکس به سراغ رقیبان شما بروند. بنابراین  اگر می خواهید فرآیند فروش خود را از مرحله ای به مرحله دیگر ارتقا دهید، ضروری است تا در هر مرحله محتوایی مرتبط و جذاب تولید نمایید. استراتژی های زیر در تولید محتوای تاثیر گذار به شما کمک می کنند.

بر روی عواملی تمرکز کنید که در نزد مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار اند

برای مثال می توانید به سراغ قسمت نظرسنجی وبسایت خود رفته و مشاهده کنید که بیشترین سوالات مطرح شده از طرف مشتریان حول محور چه مسائلی هستند. می توان گفت موضوعات  مطرح شده اکثرا پیرامون قیمت، گزارش مشکلات یا خرابی محصول و .. می باشند.

.

محتوایی تولید کنید که نشان دهنده رفتار درون سازمانی شما باشد

زمانی که مشتریان با شما تماس می گیرند انتظار دارند تا رفتار شما مطابق با محتوای تولید شده تان باشد. اگر چنین نباشد آنها احساس می کنند که فریب خورده اند و تقاضای خود را به جای دیگری می برند. محتوای تولید شده اگر در بر گیرنده فضای واقعی حاکم بر شرکت نباشد موفقیت چندانی به بار نمی آورد. مشتریان زمانی به شما وفادار می مانند که تصویری که از خود در ذهن آنان ایجا کرده اید با رفتار درون سازمانی شما منطبق باشد.

 

بازاریابی محتوا را در اولویت قرار دهید

بازاریابی محتوا موضوعی است که باید در اولویت کارها قرار گیرد. حتی اگر مجبور شوید از ساعت تماشای تلویزیون خود بکاهید و یا خواب کمتری داشته باشید. شرکت ها می بایست خلاقیت در ایجاد محتوا را در اولویت امور خود قرار دهند. بهانه هایی از قبیل نداشتن زمان کافی را کنار بگذارید بسیاری ازشرکت ها زمان زیادی را صرف ارسال ایمیل می کنند، اما تعدا کمی از آنها همین زمان را صرف ایجاد محتوا در شبکه های اجتماعی و …می کنند.

 

محتوای اثرگذار و متنوع  تولید کنید

تولید محتوا می تواند در انواع مختلفی صورت گیرد که شامل ویدئو، اسلاید شو، اینفو گرافی، انیمیشن، پادکست و … می باشد. اگر محتوای تولیدی در شامل انواع گوناگونی از موارد ذکر شده باشد، می تواند مخاطبین آنلاین زیادی را جذب کند. البته بازخورد هر کدام از این موارد از طرف مشتریان می تواند متفاوت باشد. اولین اقدام این است که هزینه های مالی و زمان مصرفی جهت تولید هر کدام را محاسبه کنید. بعد از آن، اقدامات صورت گرفته رقیبانتان را در این زمینه مدنظر قرار دهید و بازخورد محتوای تولیدی آنان را از نظر معیارهای مختلفی مانند ترافیک تولید شده، میزان اشتراک گذاری ها، نظرات و لینک های قرار داده شده مورد بررسی قرار دهید.

 

کیفیت محتوای تولید تان را افزایش دهید نه تعداد آن را

بسیاری از تولید کنندگان محتوا مرتکب این اشتباه می شوند و نتایج بدست آمده از محتوای تولیدی خود را ارزیابی نمی کنند. این در واقع به نوعی هدر دادن زمان و هزینه است. اگر محتوای تولیدی شما کیفیت پایینی داشته باشد تکرار در پست گذاری کمک چندانی نخواهد کرد چه بسا تاثیری کاملا برعکس نیز می تواند داشته باشد. تقلید و کپی کردن در این زمینه یکی دیگر از اشتباهات رایج است که بر سئو نیز تاثیر گذار است. در بازاریابی محتوا بر کیفیت تمرکز کنید نه بر افزایش تعداد آن.

منبع:

وبسایت entrepreneur

 

ثبت ديدگاه

سه × 2 =

همایش اختصاصی

زمان و تاریخ همایش

معارفه های دوره آموزشی

تاریخ و زمان دوره های معارفه