آشنایی با 10 مزیت برندهای واسطه ای در بازاریابی

فعالان در حرفه بازاریابی سالهاست که در مورد حذف واسطه گری صحبت می کنند و برای دستیابی به روابط مستقیم و کارآمدتر تلاش می کنند. اما رقابت بین Hachette و Amazon به ما نشان می دهد که هنوز بازیگران قدرتمندی، در واسطه بین مشتری و تولید کننده وجود دارند. پس به چه دلیل در شرایطی که ارتباط مستقیم، بسیار ساده به نظر می رسد و برندها مشتاق به پرورش اجتماعی هستند، برخی از واسطه ها همچنان به رشد و گسترش خود ادامه می دهند؟ و همینطور بقیه کسانی که بین سازنده و خریدار انتهایی قرار دارند چه درس هایی از این موفقیت ها می گیرند؟ با کمال تعجب شاید، جواب ها به ارزش افزوده به عنوان یک بخش ارتباط دهنده در عصر دیجیتال به سه عامل  بسیار مهم اما ساده که هنوز هم بسیار مشاهده می شود، قابل کاهش است: نفوذ یا تاثیر، زمان و روابط.

نفوذ

1) یک بستر باشید

واسطه های قدرتمند، ثروت افزا هستند. برندهایی که شما از آنها حمایت می کنند، قوی و معتبرتر از آنهایی هستند که به تنهایی به کار فروش می پردازند . این واسطه ها در اصل با افزایش ارزش هر چیزی که در ارتباط با آنهاست به عنوان بستری برای برندهایی که پشتیبانی می کنند، کار  می کنند این در حالی است که واسطه های سنتی به عرضه و تقاضا توجه می کنند، این واسطه ها با برندهای خود به عنوان دارایی نگاه می کنند و در اغراق در ارزش درک شده آنها، ثروت خود را نیز افزون می کنند. برای انجام این کار، آنها یک حلقه ارزش مدار تاسیس می کنند که در آن برندها برای شرکت شان بسیار قدرتمند هستند و این شرکت ها به علت پیشنهاد دسترسی (دسترسی انحصاری) به این برندهاست که مشهور می شوند.

2) یک مزه ساز باشید

  این واسطه ها اکثرا در قسمت های شلوغ و پر رقابت حضور دارند. آنها ما را به طبیعت انسانی مان نزدیک و نزدیک تر می کنند تا اطمینان پیدا کنیم که در حال گرفتن بهترین تصمیم هستیم. احکام آنها – که معمولا منبعی غنی است – تصمیم می گیرند که چه کسانی با آنها همراه و همسو شوند. از مثال های بارز، سایت هایی مرور کالا و خدماتی مانند TripAdvisor هستند که کسی را که برای سفری آماده می شود، مشاوره می دهند. همچنین، این واسطه ها به قدرت انباشته خود و البته آسان بودن در داشتن عقاید مختلف، وابسته اند.

کارنامه فعالیت های سازمانی
بخوانید

برندهای واسطه ای

زمان

3) صفحه فرود شوید

این واسطه ها مانند مقصدهای صرفه جویی کار می کنند. آوردن مردم به جایی که در آن آنها می توانند معاملاتی داشته باشند و می توانند به شکل جداگانه جستجو کنند، اما زمان بیشتری می برد. آمازون، آیتونز، نمونه های قوی از این کانال های میانبر می باشند. در یک سطح، این واسطه ها از راه محل مورد نظر، ارزش را می افزایند. آنها “هزینه جستجو” را با داشتن صفحه فرود برای بخش خودشان کم می کنند. همچنین مثال های آف لاین نیز وجود دارند. خریداران به علت اعتمادی که آنها به آن برند دارند و برای جدید ترین و طبیعی ترین تولیدی که از سمت آنها ارائه می شود، به Wholefoods هجوم می آورند.

ارتباط

4) چیزی که تصمیم گرفته شده را تصمیم بگیرید

از راه الگوریتم های آنها، این کانالها پارامترهایی که در آن تعداد زیادی از مردم در رابطه و تصمیم گیری با هم هستند، ارائه می دهند. گوگل، فیس بوک، سایت های دوست یابی و دیگر سایت ها از طریق غربال کردن کل اطلاعات موجود در پایگاه های داده، ابعاد مختلف زندگی مردم را مدیریت می کنند. این واسطه ها ازدیدی از دنیا به ما می دهند که راحت تر می توان انتخاب کرد. برای افرادی که به نظر فنی تمایل به دانستن جزئیات بیشتر دارند.

5) هزینه جدیدی را راهبری کن

واسطه هایی مانند Uber و Airbnb اینکه مصرف کنندگان دقیقا چطور با هم کار می کنند و چارچوب های گذشته را به چالش می کشند را تغییر می دهند. نقش آنها عملکردی و عاطفی است. کسی که شرکت کنندگان نوین را دورهم می آورد و به صورت یک نشست مهم عمل می کند. این واسطه ها، نقطه ای قابل اتکا و الهام بخش برای راه های نوین برای حل مسائل گذشته و خسته کننده هستند. برندها در اقتصاد مشارکتی هر دو شکل این نقش ها را اجرامی کنند. آنها به گردآوری امتیاز برای مردم و اقدامات نو می پردازند و در انجام این کار، یک جامعیت انطباق پذیر اولیه که دارای ارزش تجاری است را تشکیل می دهند.

بازاریابی، عنصر مهم برای موفقیت در کسب و کار
بخوانید

برندهای واسطه ای

این مطالب برای برندهای بزرگ کار می کنند، اما برای بازیگران کوچکتر چه باید کرد؟

6) در زمینه خودتان تبدیل به یک قدرت شوید

اماسعی کنید مانند نخبگان از آن اعتبار بهره ببرید تا آنچه سهم شما را با ارزش تر می کند به یک بازار خاص و پرشور وصل شود. علاقه یا روش زندگی ویژه ای را عرضه کنید. نشانه ای در فروشگاه تان قرار دهید که عبارت “ساخته شده” را داشته باشد. تنها یک مقصد نباشید بلکه یک وضعیت باشید.

7) کاپیتان باشید

در آب های متلاطم راهنمای خریداران باشید.  گزینه هایی ارائه دهید.

8) محتاطانه  مرزهای مورد اعتماد خود را توسعه دهید

اگر شما هم اکنون با یک زمینه خاصی آشنا شده اید و در آن مورد اعتماد قرار گرفته اید، مشتریان خود را  به یک بخش قابل تنظیم دعوت کنید که مثل یک رشد طبیعی برای آنها احساس شود.باید در اینجا برای دیدن روند قابل پیش بینی قدیمی تعادلی ایجاد شود، به صورتی که پیشنهاد جدید شما کم و بیش مثل دیگران نباشد، اما در همان وقت به شکلی نباشد که مصرف کنندگان را نگران کند و به اشتباه بیاندازد. گرفتن این حق به نظم و انضباط واقعی دارد نیازمنداست، اما فرصت های جالبی را برای بازسازی رابطه خود، به روز کردن ارزش ها و ارزیابی خود توسط دیگران، ارائه می دهد.

9) مکالمه را در مسیرهای جدید رهبری کن

در حالی که آنلاین بودن توسط بعضی ها به عنوان یک تهدید برای واسطه گری تبدیل شده، همچنین این فرصت را که بخشی از شرکت ها با آنچه که می گویند تاثیر می گذارند، مورد شک قرار می دهد. بیشترین سرخوردگی که مصرف کنندگان و یا فروشندگان با آن رو به رو می شوند چیست؟ چگونه می توان با وجود اختلاف های آنها، خود را تطبیق دهید؟ آیا پولی را به طرفداری از یک سمت می توانید اختصاص دهید؟ تضمینی برای اینکه همه چیز در همه جا باشد وجود ندارد، اما آیا می توانید تبدیل به همه چیز برای یک نفر شوید؟

اهمیت اصل یازدهم به عنوان نقطه عطف ده اصل اولیه از نگاه رابرت شینفلد
بخوانید

10) نقطه میانه را تغییر بده

جایی که در حال حاضر حضور دارید را دوست ندارید ؟ حرکت کنید. بنابراین خیلی از واسطه ها به اندازه کافی به فکر این نیستند که خود را بین بخشهای دیگر قرار دهند و فقط بین خودشان قرار نگیرند. این یک فرصت وب است: راهی برای خودتان پیدا کنید که بین قسمت هایی باشید که نمی توانید به هم اعتماد کنید و شفافیت بسیارکمی وجود دارد. در این وضعیت، خریدار و فروشنده به طور مساوی و از راه نوعی کسب و کار، یک بستر قابل اعتماد، پاسخگو، کارآمد، بی طرف و نوین را ارزش گزاری خواهند کرد.

بازاریابان سالهاست که در مورد حذف واسطه گری حرف می زنند و برای دستیابی به روابط مستقیم و کارآمدتر تلاش می کنند. اما رقابت بین Hachette و Amazon به ما نشان می دهد که هنوز بازیگران قدرتمندی، در واسطه بین مشتری و تولید کننده وجود دارند. بنابراین باید با مزایای برنهای واسطه ای آشنا بود.

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه کسب وکار، در سمینار بزرگ موفقیت روش های کلیدی و راهبردی را در اختیارتان قرار می دهد که شما با استفاده از آن مطمئنا می توانید گامی اساسی و مهم در کسب و کار خود بردارید که منتهی به رشد و پیشرفت شما می شود. برای بهره کیری از آموزه های استاد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه