آشنایی با تکنیک های فروش و ارائه خدمات در حوزه گردشگری و جذب گردشگر

آژانس های زیادی وجود دارند که فعالیت هایی در زمینه بازاریابی گردشگری انجام می دهند.می توان گفت تقریبا همه این نوع فعالیت را انجام میدهند پس دلیل اینکه بعضی ها فروش بیشتری دارند و بعضی ها دائما در انتظار مشتری هستند چیست؟ تفاوت آنها در استفاده کردن یا نکردن از تکنیک های فروش در این حوزه است.با استفاده از تکنیک های بازاریابی گردشگری شما خود و کسب وکارتان را به مردم معرفی میکنید و اشتیاق آنها را برای مراجعه به آژانس خود افزایش می دهید.در این مقاله تکنیک های کاربردی در زمینه گردشگری برای آژانس ها، ارائه دهندگان خدمات، راهنمایان گردشگری  را معرفی می کنیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

بکارگیری تکنیک ها زیر باعث اعتماد مشتری به آژانس یا تورهای شما و در نهایت جذب مشتری و سود زیاد می شود.

1- همدلی کردن 

بعنوان مثال تصور کنید ممکن است در سفری یکی از مشتریان لنز دوربینش بشکند در این مدت حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم آدرس چند تعمیرگاه دوربین را با سرچ در گوگل یا ارتباطاتی که داریم برای مشتری پیدا کنیم یا می توانیم با او همدری کنیم و بگوییم نگران نباشید تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم جایی را بیابیم تا دوربین شما را نشان دهید .

2- صبور بودن

 شما بعنوان راهنما همراه گردشگر هستید در این مدت خدماتی که به گردشگر معرفی شده مطابق خواسته او نبوده و از درک او خارج است بنابراین ممکن است گردشگر با شما بدرفتاری کند یا شما را مسئول بداند در این زمان بهتر است صبوری کنید و او را به شیوه ای درست و موثر متقاعد نمایید.

7 راه کار عملی برای افزایش ریسک پذیری و خارج شدن از منطقه امن
بخوانید

تکنیک فروش

3- درک احساسات گردشگر

درک احساسات گردشگر در هنگام وقوع یک اتفاق یا مشکل. مثلا شما بعنوان گردشگر می خواهید ببینید ساعت چند است و متوجه می شوید موبایل شما گم شده است در این زمان مضطرب وعصبی می شوید سریع به سمت گیت ورودی می روید و از مامور گیت می خواهید که شماره موبایل شما را بگیرد تا آن را بیابید. دراین هنگام می فهمید که موبایل شما در تاکسی جا مانده است همراهی کردن آن شخص موجب دلگرمی او شده همین که وسایل او رانگه دارید و یا اجازه دهید با موبایل شما چند تماس تلفنی بگیرد.

4-خدمات مراقبت از مشتری

یعنی خدماتی را ارائه دهیم جهت مراقبت و حفظ مشتری که می توان آن را همان خدمات مشتری مداری تعریف کرد با این تفاوت که کمی هم با نوع تخصص و نوع خدماتی که در زمینه گردشگری ارائه می دهیم در ارتباط است. مثلا یک راهنمای گردشگری برای جذب گردشگران و خوشحالی آنها ممکن است از هزینه خود برای چاپ کتاب راهنما برای معرفی مکان های مورد بازدید یا شهر مورد بازدید تهیه کند و  به گردشگران هدیه بدهد یا کتابچه راهنمایی از مکان های تاریخی شهر مورد بازدید تهیه کنید که به شکل رنگی یا سیاه و سفید چاپ شود و به گردشگر هدیه دهید تا همیشه در ذهن او باقی بمانید . این کار در واقع جذب مشتری بسیار موثر است.

کاربرد عبارات تاکیدی برای احساس بهتر نسبت به خود و زندگی
بخوانید

تکنیک فروش

5-جذب گردشگر در شرایط رکود اقتصادی

ما باید در نظر داشته باشیم که مشتری تغییر کرده ، نیازهاش متفاوت شده و اینکه رفتار رقبا در هنگام رکورد اقتصادی به شدت تغییر کرده و اکنون دوره مشتری مداری است و باید خوب گوش دهیم تا در هنگام ارائه یا معرفی خدمات یا محصول، خدمات یا محصول را خیلی عالی به مشتری یا گردشگر معرفی کنیم. باید نحوه رفتار و تکنیک ها در گردشگری را تغییر دهیم تا جذب گردشگر افزایش پیدا کند.

علت از دست دادن گردشگر یا مشتری :

۱- ۶۸ درصد دلیل از دست دادن مشتری نبود محصولات مرغوب می باشد . گردشگران به دنبال خدمات با کیفیت نیستند آنان دنبال خدمات مرغوب و طبق استاندارهای تعریف شده هستند.

۲- ۹۶% تیزرهای تلویزیونی با توجه به اینکه ما در جهانی زندگی می کنیم  که گردشگران یا مشتریان و یا عموم مردم به علت مشکلات روزمره و بی حوصلگی و رکورد اقتصادی که صورت گرفته است، اساسا نادیده انگاشته می شوند.

۳- ۹۱% تراکت هایی که برای مشتری ارسال می شود اصلا دیده نمی شود.

۴- ۴۴% درصد نامه ها یا ایمیل هایی که برای مشتریان فرستاده می شود به دست فرد استفاده کننده نمی رسد با توجه به این اتفاقات فوق ما می بایست برنامه (plan) برای جذب مشتری طرح ریزی کنیم و ارائه دهیم .در این شرایط بهتر آن است نقاط قدرت و ضعف را شناسایی کنیم و نقاط قدرت را ارتقا دهیم .

بازاریابی در صنعت گردشگری یک سازوکار مدیریتی است که نیازهای گردشگران فعلی و آتی را پیش بینی و برای تامین این نیازها برنامه ریزی می کند. شواهد نشان می دهد که نرخ گردشگری در ایران رو به افزایش است. بازاریابی توریست معمولا باعث رقابت بین شرکت هایی ارائه دهنده خدمات توریستی مثل شرکت های مسافرتی میشود. پس شرکت هایی در این عرصه موفق می شوند که آشنایی کامل را با اصول و تکنیک های جدید داشته باشند. بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما شرکت در سمینارهای بزرگ موفقیت و بهره گیری از راهکارهای ارائه شده توسط استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است. برای استفاده از کلاس ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه